|
کدخبر: 205924

پیش بینی قیمت طلا برای فردا (۱۲ مهر)

امروز قیمت‌ طلا و سکه تحت تاثیر افت جزیی ارزش دلار، اندکی کاهش یافته اما از آنجا که انتظارات تورمی به دلیل بلاتکلیفی برجام و شرایط بد اقتصادی همچون کسری بودجه شدید امسال همچنان بالاست، فعالان بازار ارز حتی درصورت مداخله بانک‌مرکزی امیدی به کاهش چشمگیر قیمت دلار ندارند؛ از همین رو اعضای اتحادیه طلا هم معتقدند تا زمانی که دلار در همین محدوده قیمتی نوسان داشته باشد، بهای طلا و سکه تغییری نخواهد کرد.

امروز باتوجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، اونس در سطح ۱۷۶۱ دلار ثابت مانده اما قیمت دلار از صبح نوسان زیادی داشته و تا ظهر نسبت به دیروز ۱۰۰تومان کاهش یافته است؛ درنتیجه این رفت‌وبرگشت دلار، قیمت طلا هم حدود چهار هزار و سکه امامی ۴۰هزار تومان ارزان شد.

اما فعالان بازار ارز، کاهش جزیی قیمت دلار را صرفا نتیجه مداخله بانک‌مرکزی می‌دانند، نه تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی؛ به همین دلیل معتقدند که انتظارات تورمی همچنان تحت تاثیر بلاتکلیفی برجام و وضعیت بد اقتصادی از جمله کسری بودجه شدید امسال بالاست و در این شرایط، حتی درصورت تاثیرپذیری بازار از سیگنال بانک‌مرکزی، کاهش قیمت چندانی در انتظار دلار نخواهد بود.

حالا با این چشم‌انداز دلار، فعالان بازار طلا هم حداقل تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد و دلار تغییر مسیر ندهد، امیدی به کاهش قیمت طلا و سکه ندارند. در همین راستا ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، عدم کنترل بازار ارز و نوسان بالای دلار را علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه و تشدید رکود بازار اعلام کرده و معتقد است، تازمانی که بازار ارز به آرامش نرسد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه و افزایش تقاضا نخواهیم بود.

همچنین محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم اظهار کرده که تا مشخص شدن نتیجه برجام، کاهش یا افزایش چشمگیری در انتظار بازار‌ها نیست و اگر در این مدت خبر خاصی منتشر نشود، دلار و طلا در همین محدوده قیمت نوسان خواهد داشت.

نادر بذرافشان، عضو دیگر اتحادیه طلا نیز بارها اعلام کرده که با انتشار اخبار مثبت یا منفی درمورد مسائل سیاسی و اقتصادی، قیمت طلا و سکه حداکثر ۷درصد نوسان خواهد داشت و حتی درصورت توافق هم توقع ریزش قیمت چندانی برای طلا و ارز نداریم.

بنابراین فعلا نگاه‌ها به تیم دیپلماسی جدیدی است که وزیر خارجه کشور شب گذشته از نهایی شدن ترکیب آن خبر داده؛ اگر مذاکرات با این تیم به سرانجام خوبی برسد، می‌توان به بازگشت ارز‌های بلوکه شده و در پی آن کاهش نوسان قیمت دلار و طلا امیدوار بود، اما در غیر این صورت باتوجه به شرایط اقتصادی گفته شده، آینده روشنی در انتظار بازار‌ها نیست.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱مهر ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌هایی که در سایت اتحادیه طلا اعلام شده، امروز ۱۱مهر ماه بهای سکه امامی در بازار طلای تهران ۱۱میلیون و ۸۶۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

بر همین اساس، نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون‌ و ۵۸۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به پنج میلیون و ۳۸هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۱هزار تومان کاهش یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها