|
کدخبر: 176553

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

در هفته گذشته طلا توانست رشد های بسیاری به دست آورده و به سطوح بالاتری دست پیدا کند اما در همین زمان بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که قیمت طلا وارد یک روند اصلاحی شود.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

با این حال به دلیل عدم علاقه فدرال رزرو به تغییر سیاست های مالی می توان این انتظار را داشت که قیمت طلا در بالای ۱۹۰۰ دلار باقی مانده و به زیر این سطح بازنگردد.

داده های کلان اقتصادی نشان دهنده افزایش چشمگیر تورم هستند اما با این وجود بانک فدال بر این باور است که تورم ایجاد شده گذرا بوده و قصدی برای تغییر در سیاست های مالی سازگار خود نشان نمی دهد.

این شرایط برای فلز زرد بسیار مثبت بوده و می تواند آن را به سمت بالا ترین قیمت خود از ابتدای سال جاری میلادی در ۱۹۱۸ دلار برساند که یک سطح کلیدی برای طلا به شمار می رود.

کارستن فریتش کارشناس بازار در صحبت های خود گفت که با توجه به عدم تغییر سیاست های مالی فدرال رزرو نرخ بهره واقعی همچنان در قلمرو منفی پیش رفته و این موضوع می تواند برای طلا بسیار مثبت باشد.

وی در ادامه اظهار داشت که بازده اوراق قرضه به روشنی بیان می کند که فدرال رزرو هیچ تغییر سریعی در سیاست های خود ایجاد نخواهد کرد و از این جهت طلا در بلند مدت مثبت است.

ریچ دووراک، تحلیلگر بازار در DailyFX.com، گفت که فدرال رزرو همچنان به دیدگاه خود مبنی بر موقت بودن تورم پایبند بوده و از این جهت دلار روز به روز تضعیف شده و قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

مهم ترین رویدادی که در روز های آینده می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد گزارش مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده است که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

ماه گذشته گزارش اشتغال امار بسیار ضعیفی را نشان داده و باعث شد که قیمت طلا به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند اما بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که این ماه آمار مشاغل نسبت به ماه پیش بهتر باشد.

با این وجود کارشناسان بر این باورند که هر گونه ریزش در قیمت طلا یک فرصت خرید بوده و در ادامه قیمت فلز زرد برای بار دیگر افزایش های قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

 

منبع: سایت طلا

ارسال نظر