|
کدخبر: 196389

قیمت طلا فردا به کدام سو می رود؟

اونس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش همراه بود و با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه روند نزولی داشت. این روند قیمت‌ها کاهشی ادامه دارد؟

بانک و بیمه قیمت طلا فردا به کدام سو می رود؟

در شرایط کنونی برای سکه بازان حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی دارد و در سوی مقاومتی بازار نیز محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اهمیت خود را از دست نداده است.

قیمت سکه دیروز توانست یک بار دیگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و خود را نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی نگه دارد. به گفته فعالان، مقاومت نسبی سکه در برابر افت معنادار دلار به دلیل آن بود که معامله گران فلز گران بهای داخلی نسبت به روند طلای جهانی خوشبین هستند.

کارشناسان بازار طلا اعتقاد داشتند روند اونس جهانی طلا می‌تواند به قیمت سکه و طلای داخلی کمک کند اما در بازار امروز اونس جهانی با افت قیمت همراه بود. کاهش نرخ اونس جهانی طلا در کنار کاهش قیمت دلار در بازار امروز (دوشنبه) موجب کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

آیا طلا نیروی کافی برای شکستن قیمت بالاتر خواهد یافت؟

سخنرانی روز جمعه رییس بانک مرکزی آمریکا صعود قیمت طلا را به دنبال داشت اما آیا این اظهارات برای خارج کردن این فلز ارزشمند از بازه معاملاتی اخیرش کافی خواهند بود؟

پس از اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال، طلا فورا افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی کامکس به یکباره بیش از ۲۵ دلار افزایش یافت و در نهایت با ۲۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۸۱۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته دو درصد رشد هفتگی داشت.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “آر جی او فیوچرز” به کیتکونیوز گفت: بازار طلا از اظهارات پاول مایوس نشد. بازار طلا مانند بازارهای سهام علاقه دارد سیاست پولی انبساطی ادامه پیدا کند. امیدوارم که در مقطعی نرخهای بهره عادی سازی شود و طلا در آن زمان برای پذیرش این اتفاق آماده خواهد شد. در حال حاضر طلا در یک بازه محدود مهار شده و اکنون در اوج این بازه قرار دارد.

حرکت قیمت طلا در هفته جاری به سرمایه گذاران خواهد گفت آیا اظهارات پاول برای خارج کردن طلا از بازه ۱۷۸۰ تا ۱۸۱۰ دلار کافی بوده است یا خیر. تا زمانی که طلا قیمت بالاتری را شکسته و بتواند به ۱۸۲۰ تا ۱۸۲۵ دلار صعود کند، متقاعد نمی شوم که به ۱۷۵۰ تا ۱۷۲۰ دلار عقب نشینی نخواهد کرد زیرا طلا پس از ریزش سنگینی که اوایل اوت داشته، بهبود خوبی پیدا کرده و اکنون منتظر یافتن مسیر جدید است.

بازار طلا هفته جاری به معاملات دلار آمریکا توجه دقیقی خواهد داشت به خصوص پس از ریزش روز جمعه دلار که کمک کرد قیمت طلا بالاتر رود.

چالی همچنین خاطرنشان کرد اگر طلا در این سطوح عقب نشینی کند، تعجب آور نخواهد بود. اگر سطح ۱۷۷۵ دلار شکسته شود، طلا تا سطح ۱۷۵۰ تا ۱۷۲۰ دلار ممکن است عقب نشینی کند و دوباره رکورد پایین ۱۶۷۸ دلار را تست کند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها