|
کدخبر: 200717

آخرین اخبار از وام ودیعه مسکن

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی توانسته اند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند.

بانک و بیمه آخرین اخبار از وام ودیعه مسکن

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گویی، با بیان اینکه معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده، اما هنوز بانک‌ها تسهیلات را به متقاضیان پرداخت نکرده اند و مدعی هستند که اعتباراتشان به اتمام رسیده است، گفت: بانک مرکزی باید تمامی این موضوعات را پیگیری کند و در حال حاضر هم وزارت راه و شهرسازی پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و شعب مختلف را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان را انجام می‌دهد و برای تسهیل در پرداخت وام ودیعه مسکن ما سعی کرده ایم اقدامات را برای افراد آسان‌تر کنیم و به تمامی بانک‌ها که اسامی آن‌ها در این بخش قید شده سهمیه تخصیص داده می‌شود و تمامی موارد باید توسط بانک‌ها و شعبه‌ها پیگیری شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیش از این طبق مذاکراتی که انجام دادیم اعلام شده بود که بانک‌ها همکاری لازم را انجام خواهند داد و شرایط پرداخت را آسان‌تر خواهند کرد.

محمود زاده همچنین درباره ارائه کد رهگیری توسط مشاوران املاک هم گفت: کد رهگیری یک تکلیف قانونی است و طبق قانون باید برای تمامی قرارداد‌هایی که در مشاور املاک منعقد می‌شود کد رهگیری صادر شود.

او با بیان اینکه اگر در گذشته کد رهگیری یک انتخاب بوده است، گفت: در حال حاضر دریافت کد رهگیری یک اجبار شده و باید این موضوع در تمامی معاملات رعایت شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سال گذشته برای تسهیل گری متقاضیان و کسانی که کد رهگیری نداشته اند مقرر شد با پرداخت هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی و با هماهنگی اتحادیه املاک و اصناف کد رهگیری صادر شود، اما این به معنای آن کد صوری نیست و باید تمامی موارد لازم از جمله ثبت قرارداد ومشخصات مالک مستاجر و اطلاعات کامل ملک ثبت شود.

محمود زاده با بیان اینکه تا به امروز بیش از یک میلیون و ۲ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده و مدارک خود را تکمیل کرده اند، گفت: تا کنون هم ۲۳۰ هزار نفر به نظام بانکی معرفی شده و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    کجا والله ما هرکی رو دیدیم میگه وام نگرف تم خوده من ۱۰روزه مدارک تحویل دادم بانک ملت میگه هنوز تامین اعتبار نشده؟جناب محم ود زاده ۱۰نفر از اون ۶هزار نفری روکه گرف تن بیار نشون بده

  • پروین ارسالی در

    سلام.
    تورخدادرموردضامن که بانک می گه کسراقساط میخادتحقیق کنیدمستاجربیچاره ازکجاضامن باکسراقساط پیداکنه

ارسال نظر