|
کدخبر: 199990

جزئیات ثبت نام وام کرونایی اصناف + لینک

ثبت نام تسهیلات کرونایی برای ۱۴ گروه شغلی به انضمام تالارداران توسط اتاق اصناف ایران تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید شد.

اصناف جزئیات ثبت نام وام کرونایی اصناف + لینک

جزئیات روش ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای ۱۴ گروه شغلی به انضمام تالارداران در پی اطلاعیه ای از اتاق اصناف ایران اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (۸۵۰ زیر رسته) تا پایان آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir برای ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی می توانند اقدام کنند. لازم به ذکر است که مهلت ثبت‌نام تا پایان شهریور بود که در این اطلاعیه سه ماه تمدید شد.

گروه‌های شغلی تسهیلات کرونایی شامل موارد زیر می شود:

۱- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه ها و زائرسراها

۲-مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها،طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها

۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی

۴- دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی

۵-حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

۶- تولید و توزیع پوشاک

۷- تولید و توزیع کیف و کفش

۸- مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه

۹- مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

۱۰- مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

۱۱- مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی

۱۲- آموزشگاه های رانندگی آرایشگاه‌ها سالن های زیبایی و گرمابه ها

۱۳- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند.

۱۴- واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی در تسهیلات کرونایی

با توجه به این اطلاعیه بر طبق تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، از جمله بیمه شده و بیمه نشده،مبلغ ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد، با باز پرداخت ۲۲ ماهه اقساط و دو ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می‌گیرد و تالارداران به جای سامانه کارا باید به اتحادیه مراجعه کنند.

تسهیلات دریافتی مخصوص تالارداران

تالارداران و دارندگان باغ- تالار می توانند با مراجعه به اتحادیه مربوط در شهر یا شهرستان خود ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از بررسی اتحادیه مبلغ ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات تعیین و فهرست آن‌ها توسط اتحادیه و اتاق شهرستان در سایت ایرانیان اصناف ثبت می شود. مهلت ارسال فهرست تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است،با توجه به این مهلت مقرر آن دسته از اتحادیه‌هایی که فهرست خود را ارسال کرده اما تالار جامانده‌ای دارند، نسبت به ارسال فهرست تکمیلی هر چه سریعتر اقدام کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها