|
کدخبر: 197686

آخرین تغییرات قیمت سکه، طلا و ارز (۱۳شهریور)

امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ دلار آمریکا افت کرد و به مرز ۲۷ هزار نزدیک شد. قیمت درهم زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار سنا و متشکل خلاف دلار آزاد حرکت کرد و قیمت سکه بدون توجه به طلای جهانی کاهش یافت.

قیمت دلار آمریکا ظهر پنج‌شنبه روی ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز افت کرد و در نهایت روی ۲۷ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت.

قیمت درهم زیر مرز حساس قرار گرفت

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۴۲۰ تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند تا زمانی که قیمت درهم بالای ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار دارد، فعالان بازار به صورت جدی وارد فاز فروش نمی‌شوند. در طول معاملات امروز قیمت درهم افت کرد و زیر مرز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم در پایان معاملات امروز ۷ هزار و ۳۹۰ تومان بود. احتمالا بین قرار گرفتن درهم زیر مرز حساس و افت قیمت دلار ارتباط وجود داشت.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلای جهانی در طول معاملات روز جمعه رشد کرد و بالای مرز ۱۸۲۰ دلار قرار گرفت. قیمت سکه ظهر روز پنج‌شنبه روی ۱۲ میلیون تومان قرار داشت. قیمت سکه امروز رقم‌هایی بالای ۱۲ میلیون تومان را به ثبت رساند، اما در نهایت روی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت. به نظر می‌رسید قیمت دلار نسبت به طلای جهانی برای سکه از اهمیت بیشتری برخوردار است. (لازم به ذکر است تغییرات قیمت سکه نسبت به روز چهارشنبه مثبت بود، عصر روز چهارشنبه قیمت سکه روی ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار داشت)

عرضه دلار کاهش یافت

قیمت دلار بازار آزاد قدری کاهش یافت و به مرز ۲۷ هزار تومان نزدیک شد. همراه با این امر حجم عرضه دلار ۱۵ درصد افت کرد و روی ۶ میلیون و ۵۶ هزار قرار گرفت. روند قیمتی در بازار متشکل و سامانه سنا عکس بازار آزاد بود.

قیمت دلار متشکل ۱۳۹ تومان رشد کرد و روی ۲۶ هزار و ۴۲۴ تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز ۱۹۵ تومان افزایش یافت و روی ۲۶ هزار و ۷۶۵ تومان ایستاد.

قیمت یورو بر خلاف قیمت دلار افزایش یافت

قیمت یورو آزاد نسبت به نرخ عصر روز چهارشنبه افزایش یافت و روی ۳۲ هزار و ۲۴۷ تومان قرار گرفت. تغییرات قیمتی یورو محدود (۲۶ تومان) بود، با این وجود حرکت یورو در خلاف جهت دلار قابل توجه بود. قیمت یورو متشکل و سنا نیز تغییراتی مثبت را نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته به ثبت رساندند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار کاهش یافت و به مرز ۲۷ هزار تومان نزدبازدهی+نموداریک شد. قیمت درهم امارات نیز با دلار همراهی کرد و زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف بازار آزاد حرکت کرد و حجم عرضه این ارز نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت. قیمت یورو آزاد به طور محدود افزایش یافت و قیمت یورو متشکل و سنا نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند. قیمت سکه با وجود رشد قیمت طلا به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و کاهش یافت.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها