|
کدخبر: 186204

بررسی بازدهی بازارها / سکه ارزان شد + نمودار

امروز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ حرکت سریع قیمت‌ها باعث شد قیمت یورو بازار آزاد پایین‌تر از یورو سنا قرار گیرد. امروز دومین روز کم تزریق یورو از ۷ فروردین ۱۴۰۰بود.

بانک و بیمه بررسی بازدهی بازارها / سکه ارزان شد + نمودار

دلار آمریکا معاملات امروز را با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد. روز گذشته قیمت دلار به زیر مرز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان کشیده شده و روی ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفته بود. تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که دلار زیر این سطح پایدار بماند، انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت می‌شود. قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۲۴ هزار و ۵۲۰ تومان قرار داشت. دلار زیر سطح ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند و انتظارات کاهشی در بازار تقویت شد. علت اصلی افت قیمت دلار نیز افزایش امیدواری‌ها نسبت به آینده مذاکرات احیای برجام عنوان می‌شود.

بازدهی

کاهش قیمت درهم

همراه با کاهش قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز افت کرد، قیمت درهم عصر روز گذشته روی ۶ هزار و ۷۶۵ تومان قرار داشت. نرخ درهم در شروع معاملات امروز روی ۶ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت، در طول معاملات قدری رشد کرد و در پایان معاملات روی ۶ هزار و ۷۲۵ تومان ایستاد.

طلای جهانی به ۱۸۲۵ دلار نزدیک شد اما سکه افت کرد

طلای جهانی در طول این هفته حول مرز ۱۸۰۰ دلار نوسان داشت و بالای این مرز پایدار نشده بود. روند قیمتی طلا در ساعات ابتدایی معاملات امروز صعودی بود. مرز ۱۸۲۰ دلار برای طلا مهم است. طلا تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران بالای ۱۸۰۰ دلار باقی ماند و به مرز ۱۸۲۰ دلار نیز نزدیک شد. (قیمت طلا در ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه عصر از مرز ۱۸۲۰ دلار فراتر رفته و به ۱۸۲۵ دلار نزدیک شده بود) با این وجود افت قیمت دلار قیمت سکه را به پایین کشید. قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قرار داشت. سکه در حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز روی ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت. نرخ سکه در طول معاملات قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاد.

امروز دومین روز کم‌تزریق یورو بود

عرضه یورو متشکل امروز با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به روز گذشته روی ۷۸ هزار قرار گرفت. عرضه یورو متشکل امروز در سطوح بسیار پایینی بود. از ۷ فرودین تا به امروز تنها در یک روز دیگر حجم عرضه یورو از عرضه امروز پایین‌تر بود.

کاهش قیمت دلار و یورو

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد کاهش یافت. تغییر سریع قیمت‌ها باعث شد قیمت یورو بازار آزاد پایین‌تر از یورو در سنا قرار گیرد. (قیمت یورو آزاد ۶۳۱ تومان افت کرد و روی ۲۸ هزار و ۸۱۹ تومان قرار گرفت و قیمت یورو سنا ۴۳۷ تومان پایین آمد و روی ۲۸ هزار و ۹۳۶ تومان ایستاد).

عرضه دلار قدری افزایش یافت

حجم عرضه دلار نیز با وجود کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۳۳ درصد رشد کرد و روی ۳ میلیون و ۳۸۷ هزار قرار گرفت، البته این رقم زیر متوسطی است که از ۷ فروردین به دست می‌آید و نمی‌توان گفت امروز عرضه دلار در سطوح بالایی قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار و یورو در بازار آزاد، بازار متشکل و سامانه سنا افت کرد. قیمت دلار روز گذشته زیر مرز حساس قرار گرفت و امروز نیز زیر آن سطح باقی ماند. عرضه یورو امروز در سطوح بسیار پایینی قرار داشت. حرکت سریع قیمت‌ها باعث شد، قیمت یورو بازار آزاد زیر یورو سنا قرار گیرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر