|
کدخبر: 186199

آخرین تغییرات قیمت سکه، طلا و دلار

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چارشنبه با توجه به کاهش ارزش دلار افزایش یافت و به ۱۸۱۰ دلار در هر اونس رسید.

سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند تا شاید زمان تحکیم سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا را روشنتر کند. سپس توجهات به سخنرانی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره و توضیح وی درباره وضعیت تورم معطوف می‌شود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی کارکت گفت: آمار شاخص قیمت مصرف کننده انتظارات بازار درباره اظهارات پاول را شکل خواهد بخشید. تصور می‌‌‌‌کنم بانک مرکزی آمریکا به تمایل برای آماده کردن بازار برای عادی سازی سیاست پولی نزدیک شده است و اگر مقامات بانکی به این روند ادامه داده یا به این روند شتاب ببخشند، مانعی برای صعود طلا خواهد بود.

تغییر غیرمنتظره موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخهای بهره در ژوئن باعث شد طلا با بزرگترین کاهش قیمت ماهانه از سال ۲۰۱۶ به این طرف روبرو شود. با این حال قیمتها پس از این که پاول اعلام کرد بانک مرکزی نرخهای بهره را خیلی سریع افزایش نخواهد داد، تثبیت شده اند.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایینترین حد در پنج ماه اخیر، عامل دیگری بود که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: اگر خبر غیرمنتظره ای منتشر نشود، پیش بینی می کنم اونس طلا در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۲۰ دلار معامله شود.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۲ تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۴ هزار و ۷۴۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۴۷۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز تغییر نکرد و در رقم ۲۹ هزار و ۴۸۵ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۶۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۲۹۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۱۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۸ هزار و ۷۵۱ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها