|
کدخبر: 185393

بررسی بازدهی بازارها / دلار درجا زد + نمودار

امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ قیمت دلار در بازار متشکل و سامانه سنا با وجود عدم تغییر نرخ بازار آزاد رشد کرد. قیمت سکه در روز تعطیلی بازار طلای جهانی و بدون همراهی دلار افزایش یافت.

اقتصاد بررسی بازدهی بازارها / دلار درجا زد + نمودار

قیمت دلار آمریکا عصر دیروز روی ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان قرار داشت. امروز اما دلار معاملات خود را با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد و معاملات امروز را با نرخ مشابه عصر روز گذشته به پایان رساند. بازدهی قیمت دلار نسبت به روز گذشته صفر بود و نرخ این ارز عصر امروز روی ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم نیز در شروع معاملات امروز ۶ هزار و ۸۲۰ تومان و مشابه عصر روز گذشته بود. درهم در پایان معاملات امروز روی ۶ هزار و ۸۲۵ تومان قرار گرفت.

بازدهی

افزایش قیمت سکه

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و سکه امروز سیگنالی از طلای جهانی نگرفت؛ قیمت دلار نیز نسبت به عصر روز گذشته بدون تغییر بود. عصردیروز قیمت سکه حول عدد ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان نوسان داشت. باین حال قیمت سکه در معاملات امروز با ثبت تغییراتی منفی نسبت به عصر دیروز آغاز کرد، اما در ادامه رونی افزایشی یافت و با ثبت بازدهی ۳۰ هزار تومانی نسبت به عصر شنبه روی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه با در نظر گرفتن نرخ دلار و طلای جهانی در عصر امروز به حدود ۱ درصد رسید. حباب سکه بزرگ نیست، اما عدم اطمینانی که نسبت به نرخ دلار وجود دارد، تغییرات قیمتی سکه را محدود کرده و باعث شده است فعالان بازار سکه با احتیاط رفتار کنند.

افزایش قیمت دلار در بازار متشکل

با وجود بازدهی صفر دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته ۶۲ تومان رشد کرد و روی ۲۴ هزار و ۳۰۲ تومان قرار گرفت. نرخ دلار در سامانه سنا نیز ۱۳۹ تومان رشد کرد و روی ۲۴ هزار و ۶۴۹ تومان قرار گرفت.

عرضه دلار نزدیک به متوسط بود

متوسط حجم مبادلات دلار از هفته دوم سال جاری تا کنون ۵ میلیون و ۴۲۴ هزار است، عرضه دلار در بازار متشکل ارزی امروز ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار بود. حجم عرضه از روز گذشته ۱۵ درصد پایین‌تر بود. با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار امروز به صورت معناداری پایین بود، زیرا میزان عرضه اختلاف بسیار کمی با متوسط داشت.

دامنه نوسان یورو محدود است

در مورد یورو تغییرات قیمتی بسیار محدود بود. نرخ متوسط یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۱۶ تومان افت کرد. قیمت یورو سنا ۱۲ تومان رشد کرد و نرخ یورو در بازار آزاد نیز ۱۲ تومان کاهش یافت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت بازدهی دلار نسبت به روز گذشته صفر بود. قیمت سکه ابتدا کاهش داشت، اما در ادامه رشد کرد و بالای نرخ عصر روز گذشته قرار گرفت. قیمت دلار در بازار متشکل و سامانه سنا با وجود عدم تغییر قیمت دلار بازار آزاد رشد کرد و تغییرات قیمتی در بازار یورو بسیار محدود بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    لطفابرای ارزهای خارجی تبلیغ نکنیدبی ثبات ی ارزتیشه به ریشه جایگاه پول ملی ریال زد ه است

ارسال نظر