|
کدخبر: 184082 رویا رئیسی

گسترش نیوز بررسی می‌ کند:

راز ساتوشی ناکاموتو چه زمانی افشا می‌ شود؟

هویت «ساتوشی ناکاموتو»، مخترع مرموز بیت‌کوین موضوع مهمی در بازار کریپتوکارنسی هست که افشای هویت این فرد یا گروه در قیمت رمزارزها تغییرات عمده ایجاد خواهد کرد.

بانک و بیمه راز ساتوشی ناکاموتو چه زمانی افشا می‌ شود؟

از روزی که نام بیت کوین مطرح شد، همه به دنبال فرد رمزآلودی بودند که خالق این رمزارز هست. نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) اولین بار در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ مطرح شد. زمانی که ایمیلی حاوی لینک مقاله‌ای به نام «بیت‌ کوین: سامانه پولی همتا به همتا» توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود. او در سوم ژانویه ۲۰۰۹، نخستین بلوک زنجیره را استخراج کرد و شبکه بیت‌ کوین ایجاد شد.

اطلاعات موجود از ناکاموتو

اطلاعات اندکی از این فرد در دسترس هست و ناکاموتو در گزارش بنیاد P۲P ادعا کرد، مردی است که در ژاپن زندگی می‌کند و در تاریخ ۵ آوریل ۱۹۷۵ متولد شده است. البته این ادعا تا حدودی رد شده است. به این علت که فرد مذکور از انگلیسی روان استفاده کرده است و بر اساس ساعت ایمیل‌های ارسالی او بین ساعت ۵ صبح تا ۱۱ به وقت گرینویچ ایمیلی را ثبت نکرده است و احتمالاً در این زمان خواب هست. در نتیجه او باید فردی در بخش‌هایی از آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، کارائیب و آمریکای جنوبی باشد.

 ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ ایمیلی از سوی ناکاموتو به توسعه‌دهنده هسته اصلی بیت کوین، مایک هیرن، ارسال شد، با این مضمون که «به سراغ پروژه دیگری رفته‌ام و خیالم از بابت آینده بیت کوین راحت است.» ناکاموتو کنترل سورس کد و مستندسازی شبکه را به گوین اندرسن سپرد و چندین دامنه مرتبط را نیز به اعضای مختلف بیت کوین انتقال داد و در نهایت مشارکت خود در این پروژه را متوقف کرد.

ناکاموتو ویژگی‌ های خاصی در زمان نگارش دارد. او بعد از هر جمله، دو بار فاصله می‌ گذارد. این عادت معمولاً در میان افرادی دیده می‌شود که در گذشته از ماشین تایپ استفاده می‌کردند و با این تفاسیر احتمالاً ساتوشی بیش از ۵۰ سال سن دارد. پیش‌بینی‌ ها حکایت از این دارد که ناکاموتو حدود یک‌میلیون بیت‌ کوین دارد. نکته جالب این هست که ساتوشی در سال ۲۰۱۵ از سوی باگوان چودری، پروفسور امورمالی در یو‌سی‌ال‌ای (UCLA) نامزد دریافت جایزه نوبل علوم اقتصادی شد.

ساتوشی

ساتوشی ها قلابی خود انکار کردند

تا به این لحظه افراد زیادی به عنوان ناکاموتو مطرح شده‌اند اما همگی به‌طور رسمی انکار کرده‌اند. در ادامه با این ساتوشی های قلابی بیشتر آشنا می‌شویم.

کریگ رایت مهندس رایانه

در سال ۲۰۱۵ کریگ رایت مهندس رایانه و بازرگان استرالیایی را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کردند که در تاریخ ۲ مه سال ۲۰۱۶ کریگ رایت این ادعا را تائید کرد اما از اعلام مدارک بیشتر برای اثبات ادعای خود انصراف داد و از انظار عمومی پنهان شد.

رایت

ایلان ماسک شخصیت خوش‌ خنده دنیای فناوری

از ایلان ماسک نیز به عنوان ساتوشی ناکاموتو نام برده شده است اما ایلان ماسک نیز این موضوع را تکذیب کرده است. این ادعا توسط یکی از کارآموزان سابق اسپیس ایکس در سایت مدیوم مطرح شده و مدعی هست که احتمالاً ساتوشی همان ایلان ماسک بنیان‌گذار تسلا و اسپیس ایکس است.

ایلان-ماسک-بیت-کوین

طراح معروف بازی‌های ویدیویی همان ناکاموتو است؟

در مقاله‌ای در نیویورکر ادعا شده است که ویلی لدون‌ ویرتا طراح بازی‌ های ویدیویی در فنلاند ناکاموتو است اما این بار هم لدون‌ ویرتا این خبر را تکذیب کرد.

ویلی

جنایتکار زیمباوه ناکاموتو است!

پل لرو، جنایتکار متولد زیمبابوه گزینه بعدی بود که نام ساتوشی ناکاموتو را بر او نهادند. لرو فردی هست که برای طرحی سایت آمازون در بازار سیاه مواد مخدر فعال بود. این ادعا به این واسطه مطرح شد که ایوان راتکلیف نویسنده کتاب «مغز متفکر» در بخشی از کتاب به پیوند زمانی برخی فعالیت‌های لرو و بازار بیت‌ کوین اشاره کرده است. بعدها راتلیف و لرو هر دو این موضوع را رد کردند.

لرو

دانشمند آمریکایی ناکاموتو هست؟

زمانی که نیک زابو دانشمند آمریکایی و متخصص رمزارزها از ارز غیرمتمرکز خود به نام بیت طلا پرده‌ برداری کرد، خیلی‌ها مدعی شدند که این ارز دیجیتال شباهت به بیت کوین دارد و احتمالاً زابو همان ناکاموتو است. او هم مثل سایر افراد این ادعا را رد کرد.

زابو

نقل‌قول‌های معروف از ساتوشی ناکاموتو

نقل‌ قول‌ های زیادی از جانب ناکاموتو مطرح شده است اما ۶ نقل‌ قول او معروف‌ تر هستند که در ادامه به این نقل‌ قول‌ ها اشاره خواهیم کرد.

اولین نقل‌ قول او حتماً معروف‌ ترین خواهد بود. ساتوشی در جنسیس بلاک اولین ئیام خود را ثبت کرد و خود را با مقاله‌ ای معرفی کرد.

نقل‌ قول دوم در خصوص پول ملی هست. او معتقد است که مشکل آشکار ارزهای فیات، متمرکزبودن آنها است. ساتوشی جمله‌ ای خاص را منتشر کرد. او در جمله خاصش نوشته است که «قدرت فساد می‌آورد و قدرت مطلق برابر است با فساد مطلق»

سومین نقل‌قول او در خصوص حذف واسطه‌ها در سیستم بلاک چین هست. او مدعی هست که با داشتن یک ارز الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین، بدون نیاز به شخص ثالث، تراکنش‌ ها به‌آسانی انجام می‌ شود.

در چهارمین نقل‌ قول کپی‌ کاری را ممنوع می‌ کند به این دلیل که منجر به تولید چندین ارز الکترونیکی فرعی می‌ شود.

پنجمین نقل‌ قول او پیرامون ریشه بدی‌ ها هست. ساتوشی مشکلات ارزهای رایج را اعتماد افراد می‌داند. اعتماد به بانک بزرگ‌ترین مشکل هست.

آخرین نقل‌ قول معروف او نیز در خصوص چرخه ارزش بیت کوین است. ساتوشی برای اولین بار حدس زد که بیت کوین از ارزهای فیات پیشی خواهد گرفت.

تأثیر مرد مرموز کریپتوکارنسی بر آینده بازار رمزارزها

ساتوشی ناکاموتو، حدود ۱.۱ میلیون از ۲۱ میلیون بیت‌ کوین موجود در بازار را در اختیار دارد، در نتیجه، وجود او تأثیرات فوری و مهمی بر اوضاع اقتصادی جهان می‌گذارد. نکته مهم این هست که اگر ناکاموتو زنده نباشد، این میزان بیت کوین برای همیشه از دسترس خارج هست.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها