|
کدخبر: 183820 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

اینستاگرام بازار جهانی علاقه‌مندان nft می‌شود؟

اینستاگرام به دنبال بازار اختصاصی nft است اما رقابت سرسخت با بازار Nifty Gateway صرافی Gemini و بازار آینده nft صرافی بایننس دارد.

بانک و بیمه اینستاگرام بازار جهانی علاقه‌مندان nft می‌شود؟

خبرهای تازه‌ای از اپلیکیشن اینستاگرام به گوش می‌رسد که برای افراد خاص جذاب خواهد بود. به تازگی اینستاگرام از دو قابلیت Exclusive Stories و NFT Collectibles خبر داده است که منجر به درآمدزایی برای اینستاگرام و کاربران خاصش خواهد شد.

Exclusive Stories در اینستاگرام چیست؟

این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد که در برابر دریافت پول محتوای انحصاری در دسترس مخاطبان قرار دهند. Exclusive Stories توسط فردی به نام الساندرو پالوزی ایجاد شده است که شباهت به قابلیت Super Follows اپلیکیشن توئیتر دارد. البته هنوز زمان عرضه نهایی این قابلیت مشخص نشده است. استوری هایی که با این قابلیت تولید شود، به رنگ بنفش و در محلی جدا نمایش داده خواهد شد.

اینستاگرام

NFT Collectibles در اینستاگرام به چه معنا هست؟

هنوز اطلاعات جامعی از این قابلیت در دسترس نیست اما با توجه به روند توکن های nft می‌توان این قابلیت را پیش‌بینی کرد. با استفاده از این قابلیت احتمالاً امکان فروش کالاهای دیجیتال در قالب nft ایجاد خواهد شد. حتی می‌تواند استوری یا پست‌های افراد معروف را در این قالب به طرفداران ارائه کند. قرار بر این هست که توکن های غیر مثلی اینستاگرام در تب جداگانه‌ای به اسم Collectibles معرفی شوند.

کاربرانی که قصد ارائه NFT Collectibles را دارند نیز در بخشی از استوری به نام فن کلاب (Fan Club) باید استوری های خود را منتشر کنند. فن کلاب شبیه بخش هواداری هست که تقسیم‌بندی متفاوتی از مخاطبین را به کاربر ارائه می‌دهد. بخش‌بندی‌های متفاوت شباهت به قابلیت Close Friend است که مدیریت ویژه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اینستاگرام2

واکنش‌ها به قابلیت جدید اینستاگرام

شان ویلیامز هنرمند دیجیتال عرصه nft مدعی هست که مارک زاکربرگ قصد ایجاد یک بازار nft اختصاصی را دارد. او از هنرمندان دعوت کرد که تا در بحث nft بستر ایجاد کنند. نکته مهم این هست که ویلیامز خود یک توکن NFT در SuperRare ایجاد کرد. او نام این توکن را Haunted by a Taste of Freedom گذاشت و با قیمت ۱۰ اتریوم فروخته شد.

آدام موسری رئیس اینستاگرام نیز در خصوص قابلیت‌های جدید معتقد هست که با نوعی ابزار درآمدزایی برای محتوا سازان رو به رو هستیم. این ابزارهای درآمدزایی به دو صورت افزایش ویژگی‌های تجاری و پرداخت پول به محتوا سازان عرضه خواهد شد. سخنگوی اینستاگرام نیز خبر ظهور nft در اینستاگرام را تأیید کرده است.

رویداد مهم اینستاگرام برای طرفداران توکن های غیر مثلی

طرفداران توکن های nft به شدت منتظر رویداد مهم اینستاگرام هستند که از ۸ ژوئن تا ۱۰ ژوئن برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری رویداد مذکور رشد سازندگان، دنبال کردن آن‌ها و کسب درآمد بیشتر از سیستم اینستاگرام هست که پیش‌بینی ها حکایت از این دارد که بیش از ۵ هزار کاربر ساکن در ایالات‌متحده در این رویداد شرکت کنند. با توجه به شرایط کرونایی این رویداد مجازی برگزار خواهد شد. اگر چه رویداد مذکور تنها برای افراد دعوت شده برگزار خواهد شد اما احتمالاً بخشی از رویداد از طریق حساب Instagram.com/creators به ​​صورت عمومی منتشر شود.

اینستاگرام خود را در دنیای فناوری به روز می‌کند

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که هر دو قابلیت مطرح شده، برای افزایش درآمد اینستاگرام هست و احتمالاً روش‌های بیشتری را برای سودآوری نیز ایجاد کند. از سویی نیز هنرمندان بیشتری جذب این اپلیکیشن خواهند شد تا با توکن های nft درآمدزایی کنند. در نتیجه اینستاگرام با هدف جذب هنرمندان بیشتر، کسب درآمد و کمک به درآمدزایی سایر افراد به دنیای بلاک چین ورود کرده است. اگر چه اینستاگرام به دنبال بازار اختصاصی nft هست اما فراموش نکنید که با یک رقیب سر سخت باید رقابت کند. صرافی Gemini هم‌اکنون بازار Nifty Gateway در حوزه توکن های nft دارد. در کنار صرافی Gemini اینستاگرام رقابت با بایننس نیز باید داشته باشد. قرار بر این هست که صرافی بایننس به زودی بازار nft به نام Binance NFT ایجاد کند و هنرمندان و علاقه‌مندان به این توکن ها را در یک بازار متمرکز کند.

 

 

ارسال نظر