|
کدخبر: 140086

همتی: راه‌های پرداخت ارز خرید واکسن کرونا بسته است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت امریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک با مانع مواجه شده است.

بانک و بیمه همتی: راه‌های پرداخت ارز خرید واکسن کرونا بسته است

«عبدالناصر همتی» طی یادداشتی در اینستاگرام نوشت: درخصوص واکسن کرونا برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی امریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید می‌کنند که برای ثبت درحافظه تاریخی باید به برخی نکات اشاره کنم.

وی ادامه داد: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ‌ترین پاسخ به این عده است.

همتی افزود: از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت امریکا وضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی اظهارکرد: کره جنوبی، بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت امریکا در هنگام انتقال بدهد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بین‌المللی پول با فشار و تهدید امریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرات مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیات مدیره صندوق را پیدا نکرد.

همتی گفت: البته، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که امیدواریم با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد، اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار‌کننده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها