|
کدخبر: 137333

تداوم روند نزولی ارزش دلار در بازار جهانی

در معاملات شب گذشته ارزش دلار به روند نزولی خود ادامه داد و دلیل آن اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا بود.

بانک و بیمه تداوم روند نزولی ارزش دلار در بازار جهانی

در معاملات شب گذشته هم شاهد تداوم روند نزولی ارزش دلار در بازار جهانی بودیم و دلیل آن تاثیر اخبار مثبت مربوط به زنجیره تولید واکسن کرونا از سوی برخی شرکت‌های داروسازی بین المللی بوده است.

کارشناسان می‌گویند: با تولید واکسن تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های با ریسک بیشتر افزایش یافته است. در معاملات شب گذشته ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع بین المللی ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲.۲۳۴ واحد رسید که کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته محسوب می‌شود.

پائول دونوان، کارشناس موسسه یوبی‌اس می‌گوید: در شرایط کنونی بازارها به شدت روی اخبار مرتبط با شیوع کرونا متمرکز هستند و به نظر می‌رسد خوش‌بینی ایجاد شده ناشی از تولید واکسن در حال حمایت از دارایی‌های پرریسک است.

شرکت داروسازی آستارا زنکا انگلیس شب گذشته اعلام کرد که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد واکسن تولیدی این شرکت می‌تواند تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری کند. این شرکت گفته که آماده است تا اطلاعات مربوط به آزمایش واکسن خود را با مقامات دولتی در سراسر جهان به اشتراک بگذارد.

قبل از این شرکت هم چند شرکت دیگر نظیر مدرنا، فایزر و بایونتک نیز مدعی تولید واکسن کرونا با اثرگذاری بالای ۹۰ درصد شده بودند. از همه این شرکت‌ها زودتر هم روسیه اعلام کرده بود که یک واکسن را تولید کرده که ۹۲ درصد اثرگذار است و نام آن را اسپوتنیک وی گذاشته بود.

هفته گذشته بانک سی تی آمریکا هشدار داده بود تولید واکسن کرونا و توزیع آن در جهان با توجه به اجرای سیاست‌های پولی انبساطی به کاهش ۲۰ درصدی ارزش دلار طی سال آینده منجر خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر