|
کدخبر: 115913

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

دلار گران شد، طلا ریخت (۹۹/۰۵/۲۲)

امروز چهارشنبه (۲۲مرداد ۹۹) در بازار آزاد تهران شاهد افزایش قیمت دلار و یورو بودیم در حالی که قیمت طلا و سکه بر خلاف ارزش جهانی این فلز گرانبها با ریزش مواجه شد.

بانک و بیمه دلار گران شد، طلا ریخت (۹۹/۰۵/۲۲)

بازار ارز و طلای تهران مانند اغلب روزهای قبل از الگوی بازارهای جهانی پیروی نکرد و کاملا بر عکس تحولات بازارهای سراسر دنیا به تحولات واکنش نشان داد. تا این لحظه در بازار تهران، دلار با حدود نیم درصد افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۱۸۰۲ تومان فروخته شد و همچنین یورو نیز ۲۵۶۰۰ تومان معامله شده است. اما در بازار سکه و طلای تهران اوضاع کاملا برعکس بود و هر گرم طلای ۱۸عیار با حدودا ۲درصد کاهش نسبت به دیروز ۱۰۱۳۰۰۰تومان و سکه تمام بهار آزادی با حدود ۱ونیم درصد افت قیمت، ۱۰۴۶۰۰۰۰ تومان داد و ستد شد. اما در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند نرخ ارز در روزهای آتی و متاثر از وضعیت فعلی بازار بورس و اخبار و رخدادهای جهانی (مانند سخنرانی‌های ترامپ و احتمال لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران) با کاهش نسبی مواجه خواهد شد. طبق گفته این کارشناسان بازار انتظار می‌رود سرریز بازارهای مالی به هم منتقل شوند، یعنی زمانی که بورس با افت شاخص روبه‌رو است سایر بازارها میزبان سرمایه‌های خارج شده از بازار سرمایه باشند. اگرچه ممکن است این تاثیر کم‌تر از بورس باشد اما انتظار می‌رود سایر بازارهای مالی از جمله ارز و طلا و یا حتی بخش‌های دیگر اقتصادی کشور نیز سیر نزولی را در پیش داشته باشند.

قیمت دلار و ۴۶ ارز دیگر اعلام شد

بانک مرکزی امروز (چهارشنبه) با اعلام رسمی نرخ ۴۷ ارز عمده، از کاهش ارزش ۲۲ ارز، خبر داد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه، ۲۲ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. از این میان ۲۲ ارز با کاهش قیمت و ۱۶ ارز نیز با افزایش قیمت مواجه بودند. ارزش سایر ارزها ثابت باقی ماند. بر این اساس هر دلار امریکا بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس به قیمت ۵۴ هزار و ۷۱۱ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۴۹ هزار و ۲۱۲ ریال اعلام شد.

نکات مهم درباره مدیریت نقدینگی از زبان همتی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فروش اوراق سلف نفتی که تحویل آن دو سال دیگر خواهد بود، انتظارات تورمی را مدیریت می‌کند و نسبت به اوراق قرضه کم هزینه‌تر و قابل مدیریت‌تر است و سود بیشتری دارد. عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به طرح دولت برای انتشار اوراق ریالی سلف نفتی اشاره کرد و دلایل دولت برای اتخاذ این تصمیم را توضیح داد.

قیمت دلار و یورو در بازار تهران

قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش یافت. در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به روز کاری قبل ۲۲ هزارتومان، یورو ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت سکه و طلا ارزان شد

ادامه روند کاهشی ارزش طلا در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه۲۲مرداد) بازار سکه و طلای تهران را هم تحت تاثیر خود قرار داد. به نحوی که سکه تمام بهار آزادی در بازار داخلی با کاهش۶۰۰ هزار تومانی به بهای ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت اونس جهانی همچنان شاهد سقوط بهای خود است و امروز (چهارشنبه، ۲۲ مرداد) به قیمت یک هزار و ۹۲۳ دلار معامله شد. این در حالی است که روز دوشنبه انس جهانی به بهای ۲ هزار و ۳۵ دلار معامله می‌شد.

پیش‌بینی جدید قیمت دلار

برخی کارشناسان بازار معتقدند انتظار می‌رود نرخ ارز در روزهای آینده تحت تاثیر وضعیت فعلی بازار بورس و رویدادهای جهانی از جمله اظهارات ترامپ و احتمال لغو تحریم تسلیحاتی کاهش پیدا خواهد کرد. قیمت هر دلار امریکا امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ هم مثل روز گذشته افزایشی بود و در صرافی‌های بانکی، با حدود ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند سیگنال‌های مثبتی که از داخل ایران و جهان به گوش می‌‍رسد ممکن است به زودی ورق را در بازار ارز برگرداند.

جاماندگان بیمه کرونا بخوانند

طریقه دریافت بیمه بیکاری کرونا برای مشمولان و متقاضیان دریافت بیمه کرونا که تاکنون موفق به ثبت نام نشده یا از فهرست مشمولان این بیمه جامانده اند، اعلام شده است. به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از کسب وکارها مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

جزییات افزایش بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، می‌گوید که مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان کشوری بعد از همسان‌سازی حقوق برخورداری از بیمه تکمیلی مناسب است. بیمه تکمیلی جزو دغدغه‌های مهم بازنشستگان کشوری در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی است. اگرچه بازنشستگان سال‌هاست مطالبه همسان‎سازی حقوق را به عنوان درخواست اصلی‌شان پیگیری کرده و بر احقاق این حق پافشاری می‌کنند اما افزون بر این مطالبه توجه به معیارهای دیگری هم می‌تواند بر بهبود شرایط و ارتقای کیفیت زندگی آنها اثرگذار باشد. یکی از آنها برخورداری از پوشش بیمه‌ای مناسب است که در دوران میانسالی و پس از آن سالمندی یعنی در زمانی که افراد بازنشستگی را طی می‌کنند به آن نیاز بیشتری دارند. این موضوع در شرایط کنونی و همزمان با بحران کرونا و شرایط نگران‌کننده پیش رو اهمیتی دوچندان یافته است. «محمود مرتضایی‌فرد»، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، می‌گوید که مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان کشوری بعد از همسان‌سازی حقوق برخورداری از بیمه تکمیلی مناسب است. به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضایی‌فرد در این مصاحبه برنامه‌های صندوق بازنشستگی در این زمینه و جزییات خدماتی را که قرار است به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق تعلق بگیرد، تشریح کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها