|
کدخبر: 108919

بررسی نوسانات امروز بیت کوین (۱۷ تیر)

بیت کوین پس ایجاد ۴ کندل (نمودار شمعی) نزولی هفتگی متوالی، در روز گذشته یک حرکت صعودی کوتاه مدت را آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد.

بانک و بیمه بررسی نوسانات امروز بیت کوین (۱۷ تیر)

طی هفته گذشته، بیت کوین یک کندل کوچک نزولی دوجی را ایجاد کرد. این چهارمین کندلی بود که از طرفین دارای شادو یا همان سایه نسبتا بلند بود و این به معنای وجود تردید و دودلی در بین معامله‌گران انگاشته میشود.

درحالی که شکل کندل‌ها نشان دهنده یک روند نزولی است، عدم وجود بدنه درخور توجه در کندل چهارم که حاکی از قدرت حرکت باشد، نشان میدهد که خرس‌ها ممکن است کنترل بازار را از دست بدهند.

نمودار روزانه نشان میدهد که قیمت همچنان با مقاومت میانگین متحرک ۵۰ روزه درگیر می‌باشد. همان میانگین متحرکی که پیش از این بارها نقش حمایت قیمت را بر عهده داشت. علاوه براین، قیمت با ناحیه مقاومتی ۹۳۰۰ دلار روبروست که آن هم پیش از این به عنوان یک ناحیه پشتیبانی به شمار میرفت.

بااین حال، سه کندل با شادوی بلند وجود دارد که از تاریخ ۲۷ ژوئن شکل گرفته است و این خود حاکی از فشار خرید است.

حرکت کوتاه مدت

در کوتاه مدت، بیت کوین به تازگی از یک گوه نزولی به سمت بالا جهیده است و البته گفتنی است که این کار را با حجم زیاد انجام داده است.

خاطرنشان میسازد که این جهش پس از آن آغاز شد که قیمت یک کندل چکشی صعودی با یک شادوی بلند در سطح فیبوی ۰.۶۱۸ از حرکت صعودی قبلی ایجاد کرده است. این کندل همچنین با واگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی RSI در تایم ساعتی همراه شد.

در زمان نگارش این تحلیل، قیمت به سمت تراز ۹۳۰۰ دلار در حرکت است. بااین حال، نمودار بلند مدت نشان میدهد که علائم بی شماری وجود دارد که این افزایش قیمت را متوقف میکنند. اول اینکه، ما از ۲۴ ژوئن خط مقاومت نزولی احتمالی را میتوانیم ترسیم کنیم که هم اکنون قیمت برای سومین بار است که به آن برخورد میکند که بالقوه میتواند موجب واکنش گردد.

در ثانی میتوان به توام شدن ناحیه مقاومتی پرایس اکشنی ۹۳۰۰ دلار و همراه شدن آن با تراز فیبوی ۰.۵ در قیمت ۹۳۰۷ دلاراشاره کرد.

نهایتاً اینکه، یک واگرایی مخفی نزولی در شاخص RSI وجود دارد. همراه با سایر نشانه‌های نزولی، میتوان نتیجه گرفت که بیت کوین قادر به شکستن این تراز نخواهد بود.

نتیجه اینکه، بیت‌کوین به تازگی از یک خط مقاومت نزولی کوتاه مدت فاصله گرفته است. تا بسته نشدن قیمت در بالای تراز ۹۳۰۰ دلار در تایم روزانه، حرکت قیمت را نمی‌توان صعودی در نظر گرفت و کاهش به منظور ایجاد یک کف قیمتی در ۸۵۵۰ دلار پیش بینی میشود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها