|
کدخبر: 94869

اختصاصی/

گزارشی از ۴۵ سالگی یک برند ملی + تصاویر

طبق استراتژی صنعت لوازم خانگی بایدتا ١٤٠٤ دو یا سه برند ملی در کشور داشته باشیم بقیه به شکل زیر مجموعه برندها به تولید انبوه قطعه‌سازی مشغول باشند.

گسترش‌نیوز - کنفرانس خبری گروه پاکشوما با حضور عباس هاشمی مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران (با اختیارات دبیرکل) مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛ مهندس اسحاقی قائم مقام گروه صنعتی پاکشوما و سهیل محمودی مدیر بازرگانی گروه صنعتی پاکشوما، برگزار شد

هاشمی در ابتدا با اشاره به قابلیت‌های شرکت پاکشوما گفت: روند بومی‌سازی صنعتی در همه دنیا چندین مرحله را طی می‌کند این روند از محصولات تحت لیسانس؛ شروع شده و در مراحل مهندسی معکوس؛اصلاح وطراحی محصول، طراحی پایه ادامه یافته و به نو آوری ختم می‌شود. شرکت پاکشوما از زمان ورود به صنعت لوازم خانگی کاملا روند توسعه را طی کرده است و دین خود را به صنعت لوازم خانگی کشور ادا کرده است.

pakshooma01.jpeg

وی ادامه داد: گسترش دامنه تنوع محصولات پاکشوما همواره مورد توجه بوده و پروتکل‌های زیست محیطی را رعایت کرده است. این مجموعه در زمینه خدمات پس از فروش و صادرات پیشرفت زیادی داشته است.

هاشمی همچنین با اشاره به ضرورت برند‌سازی ملی افزود: با خروج برندهای کره‌ای، واحدهای تولیدی ملی به فعالیت‌های خود ادامه دادند.یکی از الزامات تولید وتقریت لوازم خانگی در کشور ایجاد برند ملی است. طبق استراتژی صنعت لوازم خانگی بایدتا ١٤٠٤ دو یا سه برند ملی در کشور داشته باشیم بقیه به شکل زیر مجموعه برندها به تولید انبوه قطعه‌سازی مشغول باشند.

مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: درحال‌حاضر یکی از سیاست‌های مهم صنعتی کشور توسعه و تامین قطعات داخل کشور است و این مهم با توجه به ترکیب جمعیتی جوان و اتکا به توانمندی داخل میسر است.

هاشمی خاطر نشان کرد: یکی از استراتژی‌های مهم انجمن صنایع لوازم خانگی ایران؛توجه دادن و لزوم به واحد آرندی و تحقیق توسعه است زیرا این بخش مغز متفکر واحد صنعتی است و باید نسبت معقولی با سرمایه‌گذاری کلی واحد صنعتی داشته باشد.موضوع تولیدات صنعت لوازم خانگی که صادرات محور باشند یکی از موضوعاتی است که می‌بایست مد نظر قرار بگیرد.

pakshooma03.jpeg

۴۵ سالگی یک برند ملی

در این مراسم همچنین حسین اسحاقی قائم مقام مجموعه در کنفرانس خبری پاکشوما گفت: امسال شرکت ما ۴۵امین سال فعالیت خود را جشن خواهد گرفت و هیچگاه متوقف نبوده است. وسعت پاکشوما سال۹۸ به ۱۰۰هزار متر مربع رسید و امسال به ۲۰۰هزار متر مربع خواهد رسید. این برند درحال‌حاضر توانایی تولید یک میلیون ماشین لباسشویی را دارد و برای توسعه صادرات و افزایش بیشتر تولید برنامه خواهیم داشت و به اهداف خود خواهیم رسید.

وی ادامه داد: وزارت صمت در سال‌های اخیر واحدهای تولیدی را به داخلی‌سازی ترغیب کرده است و ما نیز در این زمینه باتوجه به تحقیق و توسعه داخلی‌سازی را تعمیق داده‌ایم. در بخش اشتغال هزار نفر را به کار گرفته‌ایم که همه تربیت و آموزش دیده خود مجموعه پاکشوما هستند و در سال ۹۹ چهارصد نفر دیگر را استخدام خواهیم کرد.

قائم مقام پاکشوما تصریح کرد: بین شرکت‌های خارجی مانند کندی و گروه پاکشوما تبادل اطلاعات و انتقال دانش فنی وجود دارد و رشد ۸۰درصدی پاکشوما از این ارتباط سرچشمه می‌‌گیرد و در زمان شیوع کرونا نیز این ارتباطات به صورت مجازی و اینترنتی ادامه داشته است.

pakshooma02.jpeg

به دنبال تولید محصول با کیفیت هستیم

همچنین سهیل محمودی در کنفرانس خبری پاکشوما گفت: رسالت ما در شرکت پاکشوما در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور است. در این مسیر با شرکت‌های بزرگ دنیا ارتباط گرفتیم و نتیجه این ارتباطات را در شرکت پاکشوما شاهد آن هستیم. در سال ۹۸ با افزودن ۱۰۰هزار متر مربع به فضای تولیدی شرایط ایجاد خط تولید یخچال را اضافه کردیم و فناوری تولید کولرگازی را وارد کشور کردیم.

وی افزود: در زمینه یخچال ضرورت ایجاد می‌کرد که محصولی با کیفیت تولید کنیم و توانستیم فناوری تولید بهترین محصول را راه‌اندازی کنیم که یخچال‌های ما به صورت رباتیک تولید خواهند شد. در قالب سیاست‌های تولیدی پاکشوما محصول جاروبرقی را طراحی کردیم و قالب‌سازی کردیم که به اشتغال در استان نیز منجر شده است. اکنون نخستین و تنهاترین خط تولید ظرفشویی در ایران را داریم و ظرفیت تولید ظرفشویی ما ۳۰۰هزار دستگاه در سال است. در خصوص لباسشویی جدیدترین و برترین فناوری‌های دنیا را به کار گرفته‌ایم. باتوجه به عمق ساخت داخل در محصول لباسشویی قابلیت تولید یک میلیون عدد را در سال داریم.

محمودی خاطر نشان کرد: گروه پاکشوما با بیش از ۷۰ تامین‌کننده قطعات در داخل کشور همکاری دارد. این مجموعه در سال جدید تولید کولرگازی را خواهد داشت، کولر اینورتر و روتاری و... را خواهیم داشت. دستگاه‌های وارداتی ما برای کولرگازی قابلیت تولید اواپراتور و... را خواهد داشت.

منبع: روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران؛

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها