|
کدخبر: 298153

نفت همچنان در مسیر کاهش قیمت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۸۵ سنت رسید.

انرژی نفت همچنان در مسیر کاهش قیمت

بهای نفت در روز گذشته، با کاهش قیمت همراه بود. تاجران نگرانند افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی تقاضا را علی‌رغم کاهش عرضه پایین بیاورد. ذخایر نفت خام آمریکا هم کاهش یافته است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۵۰  درصد کاهش ۶۹ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

 احتمال دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم افزایش یابد. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو اعلام کرد بانک مرکزی دو بار دیگر در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

 رشد کم‌تر از حد انتظار مصرف و تولید و اطلاعات بازار کالا در چین باعث شده بهبود اقتصاد این کشور طی چند ماه گذشته آهسته‌تر از حد انتظار پیش رود.

 شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته تعداد چاه‌های فعال نفت خود را برای هشتمین هفته پیاپی پایین آوردند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است ۶ حلقه در این هفته کاهش یافته و به ۵۴۶رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از آوریل ۲۰۲۲.

این احتمال وجود دارد تا بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را بالا ببرد. بسیاری از تاجران و تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده اند که بانک مرکزی دو بار دیگر در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

جدول جدیدترین تغییرات نرخ جهانی انرژی

 

جدول-انرژی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها