|
کدخبر: 296859

روند کاهشی قیمت نفت ادامه دارد

قیمت نفت در دومین هفته متوالی، همچنان با روند کاهشی مواجه بوده است به گونه ای که بسیاری از سرمایه گذاران درحاشیه نشسته و اقدامی انجام نمی دهند.

انرژی روند کاهشی قیمت نفت ادامه دارد

بهای  نفت در اثر  انتشار گزارش های ناامیدکننده در چین که به تردیدها نسبت به رشد تقاضا برای سوخت اضافه کرد، در معاملات روز گذشته  بیش از ۱ دلار در هر بشکه کاهش یافته است و همچنین برای دومین هفته، ر.ند کاهشی خود را به ثبت رسانده است.

بشکه-نفت

قیمت  معامله  نفت برنت با ۱ دلار و ۱۷ سنت که این مقدار، معادل ۱.۵ درصد کاهش است، در ۷۴ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه بسته شد. همچنین بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش، در ۷۰ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید و بسته شد. . حال این تغیرات مهم در قیمت طلای سیاه تا کجا ادامه دار خواهد بود؟

نظر تحلیلگران درباره بازار جهانی نفت

بسیاری از تحلیلگران مسائل مالی نظرات بسیاری را داده اند. جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه مالی "یو بی اس" در این باره گفت: تحرکات قیمت در معاملات روز پنجشنبه نشان داد که نفت تا چه حد شکننده است. عربستان سعودی همچنین با اعلام کاهش تولید داوطلبانه، قیمت‌ها را اندکی افزایش داده است و پس از آن صحبت از بازگشت احتمالی نفت ایران، باعث کاهش شدید قیمت شد. سرمایه‌گذاران خریدار احتمالا تا زمانی که کاهش بیشتر ذخایر نفت بیشتر نمایان شود، در حاشیه بازار می‌مانند و دست به هیچ اقدامی نخواهند زد.

بشکه-نفت۲

بعضی از تحلیلگران انتظار دارند که اگر فدرال رزرو آمریکا، افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی خود در روزهای ۱۳ و ۱۴ ژوئن متوقف کند، قیمت نفت افزایش پیدا خواهد کرد. به گفته این تحلیلگران، تصمیم بانک مرکزی آمریکا می‌تواند بر حرکت بعدی عربستان سعودی هم تأثیر بگذارد.

جدول آخرین تغییرات قیمت جهانی انرژی در بازار

خرداد-انرژی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها