|
کدخبر: 276596

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت روز دوشنبه پس از اعلام تدابیر محرک مالی برای کمک به احیای اقتصاد کرونازده در چین که امیدها به دورنمای بهتر تقاضا برای سوخت را برانگیخت، افزایش یافت.

انرژی قیمت نفت صعودی شد

بهای معاملات نفت برنت با ۶۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۹۲ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از افت ۶.۴ درصدی هفته گذشته را جبران کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، ۵۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۷.۶ درصد کاهش داشت.

انتظار می رود چین هفته جاری آمار تجاری و اقتصادی را منتشر کند. اگرچه رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم ممکن است در مقایسه با سه ماهه دوم بهبود پیدا کرده باشد اما سیاست کووید ۱۹ سخت گیرانه رئیس جمهور چین، به معنای آن است که دومین اقتصاد بزرگ جهان احتمالا با بدترین عملکرد سالانه در نیم قرن اخیر روبرو خواهد شد.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس گفت: نفت از ترکیبی از عوامل مختلف از جمله اظهارات شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در کنگره حزب کمونیست که سیاستهای تسهیلی برای اقتصاد را تضمین کرد و سیگنال مثبتی برای دورنمای تقاضا برای سوخت بود، حمایت شد.

اوپک پلاس پنجم اکتبر کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز را تصویب کرد اما به دلیل ناتوانی برخی از اعضای این گروه برای تولید بالاتر، کاهش واقعی تولید حدود یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

انتظار می رود قیمتهای نفت نوسانی بمانند زیرا کاهش تولید اوپک پلاس عرضه را همزمان با آغاز اجرای تحریمهای اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه، محدودتر خواهد کرد. همچنین رشد ارزش دلار و افزایش نرخهای بهره آمریکا، رشد قیمتهای نفت را محدود نگه خواهد داشت.

در این جدول، آخرین تغییرات قیمت جهانی انرژی را مشاهده کنید:

 

نفت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها