|
کدخبر: 276179

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴ سنت رسید.

انرژی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال

در چنین شرایطی که قیمت‌ها در بازار نفت بالا رفته است و ابرتولیدکنندگان نفت دنیا مانند عربستان سعودی سود چشمگیری از این گرانی‌ها به دست می‌آورند، روسیه به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت غیر اوپک از سبد انرژی کشورهای غربی حذف شده است و این کشورها برای تامین تقاضا به هر دستاویزی چنگ می‌زنند.

بالا رفتن ارزش دلار و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین که نگرانی در مورد کند شدن روند رشد تقاضای جهانی برای نفت را افزایش داده، باعث شد قیمت نفت در روز سه‌شنبه بازهم کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۶ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش ۹۰ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

چشم‌انداز غبارآلود بازار نفت

پس از اعلام توافق اوپک‌پلاس، دو شاخص نفت برنت و وست‌تگزاس آمریکا بیشترین افزایش هفتگی از ماه مارس  را تجربه کردند. کاهش عرضه اوپک‌پلاس بازاری را که به‌ شدت محدود شده کوچک‌تر می‌کند، آن هم در حالی که پیش از شروع تحریم‌های روسیه کاهش تولید صورت می‌گیرد. تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت خام و محصولات نفتی روسیه به ترتیب در ماه دسامبر و فوریه اعمال خواهد شد. هرچند، بدیهی است هنوز ابهامات زیادی در بازار وجود دارد، از جمله اینکه نفت روسیه به دلیل ممنوعیت و تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمتی کشورهای G۷ بر آن، چگونه عرضه خواهد شد. به همین سبب ناظران تصویر کلان چشم‌انداز بازار نفت را «رو به وخامت» توصیف می‌کنند.

در جدول زیر می توانید آخرین قیمت نفت را در بازار انرژی مشاهده کنید.

نفت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها