|
کدخبر: 276268

بازار نفت تحت فشار محدودیت های کرونایی

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به علت نگرانی در مورد کاهش تولید اوپک پلاس اندکی از کاهش قیمت روز گذشته خود را جبران کرد اما تقویت ارزش دلار مانع افزایش بیشتر قیمت ها شد.

قیمت نفت روز گذشته ۲درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

هر بشکه نفت برنت با ۲سنت افزایش ۹۴.۷۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۴سنت افزایش ۸۹.۵۹ دلار معامله شد.

بازار نفت به‌شدت تحت فشار سخت‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا هم قرار دارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته توافق کردند تولید نفت خود را ۲میلیون بشکه در روز پایین آورند.

قیمت نفت برای سومین جلسه متوالی امروز چهارشنبه همزمان با تقویت دلار و آماده شدن سرمایه‌گذاران برای دریافت داده‌های تورم آمریکا، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تقاضای سوخت ناشی از خطرات رکود جهانی و تشدید «کووید -۱۹» کاهش یافت.

تاجران درحال‌حاضر منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. بالا رفتن این شاخص ترس از رکود اقتصاد را تشدید کرده و بیش‌از پیش قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظر تحلیلگران

تحلیلگران در یادداشتی گفتند: مقام‌های چینی نشان می‌دهند که در سیاست کنترل کووید-۱۹ آن‌ها هیچ گونه ساده انگاری وجود نخواهد داشت و این وضعیت، تقاضا را بدتر می‌کند. نظرسنجی اولیه رویترز در روز سه‌شنبه نشان داد که در عرضه، ذخایر نفت خام آمریکا پس از کاهش دو هفته قبل، ۱.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۷ اکتبر افزایش یافته است.

 

آخرین تغییرات قیمت نفت را در جدول پایین مشاهده کنید

 

نفت-نفت

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها