|
کدخبر: 273914

افزایش واردات مواد شیمیایی به آلمان

آلمان درپی افزایش قیمت‌های انرژی که غول‌های صنعتی مانند باسف را تحت فشار قرار داده، واردات مواد شیمیایی را افزایش داده است.

حجم واردات مواد شیمیایی به آلمان امسال با عمیق شدن بحران انرژی، تقریبا دو برابر شده است. طبق آمار رسمی، آلمان حدود ۲.۸ میلیارد تن موارد شیمیایی غیرآلی در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ وارد کرده است که ۴۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در این بین، تولید داخلی مواد شیمیایی تحت تاثیر افزایش قیمت گاز، به سرعت کاهش پیدا کرده است.

این تغییر، منعکس‌کننده عمق بحران انرژی در آلمان است که به دلیل وابستگی به واردات گاز از روسیه، با قیمتهای بالاتری نسبت به کشورهای همسایه، روبرو شده است. این کاهش تولید می‌تواند نشانه اولیه از بحران اقتصادی باشد که در این کشور شکل می‌گیرد.

باسف که بزرگترین تولیدکننده مواد شیمیایی در آلمان است، در ژوییه اعلام کرده بود به جای تولید، به منظور کاهش مصرف گاز در کارخانه‌اش در لودویگ‌شافن، خرید آمونیاک را آغاز کرده است. شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) نخستین محموله آمونیاک کم کربن به آلمان را ماه میلادی جاری ارسال کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آلمان و اروپا آماده تحمل پیامد تصمیم روسیه برای توقف کامل صادرات گاز به این منطقه هستند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر