|
کدخبر: 254498

قطع واردات گاز چه بلایی سر اقتصاد آلمان آورد؟

موسسه های اقتصادی پیشرو در آلمان پیش بینی می کنند که در صورت قطع صادرات گاز روسیه به آلمان، رکود اقتصادی در این کشور به وجود می آید.

این موسسات روز چهارشنبه وقوع رکود شدید اقتصادی در آلمان در سال ۲۰۲۳ در صورت قطع فوری واردات گاز از روسیه را تایید کردند.

پنج موسسه آلمانی با تایید پیش‌بینی‌های گزارش‌شده توسط رویترز در روز سه‌شنبه، رشد اقتصادی سال ۲۰۲۲ برای بزرگترین اقتصاد اروپا به دنبال جنگ در اوکراین را ۲.۷ درصد و رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ را ۳.۱ درصد پیش‌بینی کردند.

موسسات RWI در اسن، DIW در برلین، Ifo در مونیخ، IfW در کیل و IWH هال همچنین سناریوی نامطلوبی را در صورت توقف ناگهانی عرضه انرژی روسیه منتشر کردند که بر اساس آن اقتصاد آلمان ۱.۹ درصد در سال جاری رشد می کند و ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش می یابد.

استفان کوث معاون رییس جمهور و مدیر تحقیقات چرخه های تجاری و رشد در موسسه کیل، گفت: اگر قرار باشد عرضه گاز قطع شود، اقتصاد آلمان دچار رکود شدید خواهد شد.

طبق تحقیقات موسسه های اقتصادی نامبرده، زیان انباشته تولید ناخالص داخلی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در صورت توقف عرضه گاز روسیه احتمالاً حدود ۲۲۰ میلیارد یورو (۲۳۸ میلیارد دلار) است که معادل بیش از ۶.۵ درصد تولید اقتصادی سالانه است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها