|
کدخبر: 271398

دستگاه کنترل باک در مرز شلمچه برای جلوگیری از قاچاق مستقر شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آبادان گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت دستگاه کنترل باک در مرز شلمچه مستقر شده است و باک کامیون های عراقی رصد و کنترل می کنند.

محمد بنی سعید در خصوص آخرین وضعیت مصرف بنزین در شهرستان‌های این منطقه اظهار کرد: مصرف بنزین در سه ماه اول سال افزایش قابل توجهی داشت اما در حال حاضر مصرف بنزین در آبادان و خرمشهر نرمال است و به اندازه برنامه تنظیمی بوده و رشد چندانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در حال کنترل مصرف بنزین هستیم و مصرف بنزین در ماه گذشته تنها یک درصد در منطقه افزایش یافت و این رقم در کل کشور بیشتر بود اما در ماه جاری مجددا کنترل شد و به وضعیت نرمال بازگشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آبادان تصریح کرد: به دلیل مسافرت‌های اخیر ممکن است مصرف بنزین دیگر استان‌ها افزایش پیدا کرده باشد و از تعطیلات نوروز تا اردیبهشت ماه مصرف بنزین در اهواز، آبادان و دیگر شهرستان‌های استان به دلیل حضور مسافران نوروزی افزایش قابل توجهی پیدا کرد اما در حال حاضر مصرف بنزین ثابت و تلرانس کمی دارد.

بنی سعید با اشاره به اینکه ۵۴ جایگاه فرآورده‌های نفتی در منطقه آبادان وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل اینکه شهرستان آبادان تامین کننده سوخت کشور است و سوخت مورد نیاز اهواز از آبادان و ماهشهر تامین می‌شود و سوخت استان‌های غربی شامل استان ایلام، یاسوج، لرستان و شهرکرد را ما تامین می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه کمبودی نداریم و ما کمبود استان‌های دیگر را هم برطرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ بنزین و گازوئیل ثابت و تغییر نکرده است، افزود: نرخ هر لیتر بنزین غیر یارانه‌ای ۳ هزار تومان، هر لیتر بنزین یارانه‌ای یکهزار و ۵۰۰ تومان، هر لیتر بنزین سوپر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ یارانه‌ای نفت و گاز یا گازوئیل ۳۰۰ تومان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آبادان در خصوص اقدامات برای جلوگیری از قاچاق سوخت در مرزها اظهار کرد: در این راستا برای جلوگیری از قاچاق سوخت دستگاه کنترل باک در مرز شلمچه مستقر شده است و باک کامیون های عراقی رصد و کنترل می کنند.

بنی سعید عنوان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان شهرهای آبادان، خرمشهر، آغاجاری، امیدیه، شادگان، ماهشهر، بندر امام و کل سواحل خوزستان را پوشش می‌دهد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها