|
کدخبر: 269554 محمد انوشه‌ئی

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت های نجومی برای فروش جایگاه های سوخت / اینجا با دلار معامله می شود!

در این گزارش به بررسی قیمت جایگاه های سوخت پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت های نجومی برای فروش جایگاه های سوخت / اینجا با دلار معامله می شود!

هر ساله با رشد تورم اقتصادی،‌ شاهد گرانی روز افزون در اکثر بازارهای اقتصادی کشور بوده ایم. به طوری که مسکن و مستغلات رکورد های جدید در گرانی به ثبت می رساند. تاثیر مستقیم گرانی مسکن بر بازار رهن و اجاره و املاک تجاری و اداری، وضعیت این بازارها را نیز متشنج کرده و باعث قیمت گذاری های افسار گسیخته در این بازار ها شده است.

در این بازار پرتلاطم جدا از برج ها و ویلاهای لاکچری سطح شهر ، گاها با آگهی هایی برخورد می کنیم که قیمت های عجیب و غریبی دارند و چندین میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند. یکی از این آگهی ها، فروش جایگاه های سوخت است که قیمت آنها تا ۸۰ میلیارد تومان هم می رسد. اغلب در جایگاه سوخت علاوه بر عرضه سوخت، به خدمات دیگری از جمله خدمات فنی اتوموبیل و عرضه روان سازها و ایجاد دکه، فروشگاه و رستوران پرداخته می شود. این قیمت ها بر اساس معیارهای مختلفی از جمله تعداد جایگاه، موقعیت مکانی، درآمد روزانه و امکانات رفاهی تعیین می شود.

در ادامه گسترش نیوز تعدادی از آگهی های جایگاه های سوخت که برای فروش در سایت های اینترنتی منتشر شده است را تهیه کرده است:
 

جایگاه سوخت سه منظوره در تهرانسر

جایگاه-سوخت-۱ (2)

این جایگاه سوخت سه منظوره در تهرانسر قرار گرفته و ۸۰۰۰ متر وسعت دارد. از ویژگی های این جایگاه می توان به چهارسکوی بنزین، دو سکوی گازوئیل و پنج واحد تجاری اشاره کرد. طبق گفته فروشنده، این جایگاه دارای کارمزد و فروش بالایی بوده و بسیار پرتردد است. جایگاه سوخت مورد نظر ۸۵ میلیارد تومان قیمت دارد و در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.

جایگاه سوخت بنزین و CNG در حومه تهران

جایگاه-سوخت-۲ (2)

این جایگاه سوخت ۸۰۰۰ متری ۳۲ میلیارد قیمت دارد و در حومه تهران واقع شده است. همچنین قابلیت تبدیل به مجتمع خدمات رفاهی و دریافت وام را نیز دارد. در این جایگاه سوخت بنزین و CNG ،رستوران و چند واحد تجاری موجود بوده و در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.

جایگاه سوخت پمپ بنزین و خدمات رفاهی در تهران

جایگاه-۳

جایگاه سوخت فوق فعال بوده و بیست واحد تجاری و خدماتی، سند اداری، قرارداد فروش انحصاری و جایگاه CNG و گازوئیل از ویژگی های این جایگاه سوخت است.

قیمت این جایگاه ۱۴۲۰۰ متری ۵۴ میلیارد بوده و در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.

جایگاه سوخت CNG و زمین پمپ بنزین

جایگاه-۴

این مجتمع خدمات رفاهی درجه ۳ با اولویت جایگاه CNG دارای سه سکوی فعال با کمپرسور ۱۵۰۰ و درآمد ماهیانه حدود ۱۲۰ میلیون است. این جایگاه سوخت ۱۰۰۰۰ متری در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و امکاناتی نظیرمجوز طرح توسعه بنزین و گازوئیل ، مجوز توسعه تجاری و خدمات خودرو دارد. این جایگاه سوخت  ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

فروش ارزی جایگاه های سوخت

خیلی اوقات ، مالکان و صاحب امتیازان جایگاه های سوخت ، زمان زیادی را صرف می کنند تا جایگاه خود را به فروش برسانند و موارد فوق فقط بخشی از جایگاه های سوخت است که در آگهی ها و پلتفرم های اینترنتی برای فروش موجود است و با توجه به قیمت هایی که دارند به نظر می رسد تقاضای زیادی نداشته باشند. از این رو برخی از فروشندگان برای فروش شرایطی را در نظر گرفته اند که فروش این جایگاه ها را راحت تر کنند.

برای مثال برخی از فروشندگان حاضر شده اند مقداری از پول فروش را نقدی گرفته و مابقی را در قالب چند چک مدت دار از خریداران اخذ کنند. فروشنده دیگر تمایلی به فروش ریالی جایگاه خود ندارد و فقط برای فروش تقاضای ارز کرده است. همچنین مشاهده می شود برخی از  فروشنده ها  با رمز ارز هم معامله می کنند.

جدا از جایگاه های سوخت فعال در برخی از آگهی ها زمین های مناسب احداث جایگاه سوخت هم برای فروش گذاشته شده بود که قیمت های مناسبی داشتند. برای صدور مجوز احداث جایگاه سوخت باید به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که زیر مجموعه وزارت نفت است، مراجعه کرد و شخص حقیقی یا حقوقی که برای ساخت و بهره برداری جایگاه عرضه سوخت، سرمایه گذاری کند می تواند مالکیت آن را بر عهده گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها