|
کدخبر: 259777

دستاورد قراردادهای نفتی چه زمانی احساس می شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور امریکای لاتین به همراه تیمی از وزارت نفت، گفت: در پی این سفر قراردادهای نفتی خوبی امضاء شد که به‌یقین مردم نتیجه آن را به‌صورت ملموس در زندگی خود احساس خواهند کرد.

انرژی  دستاورد قراردادهای نفتی چه زمانی احساس می شود؟

حسین حسین زاده با اشاره دستاوردهای سفر به کشورهای ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه به همراه تیمی از وزیر نفت، گفت: به‌عنوان رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس به همراه رئیس کمیسیون انرژی و یک هیات بلند پایه از وزارت خارجه و وزارت نفت به ریاست وزیر نفت، عازم سه کشور امریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه) شدیم، هدف این سفر تعمیق و گسترش ارتباط اقتصادی میان ایران و این سه کشور بود که در پی آن قرارداد و تفاهمنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه انرژی منعقد شد لذا به جرات می‌توانم بگویم؛ در این سفر مهم‌ترین قراردادهای نفتی بین ایران و این سه کشور منعقد شد.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قراردادها سبب رشد و شکوفاهی وضعیت انرژی در ایران و سه کشور فوق خواهد شد، افزود: با توجه به قدمت ۱۰۰ ساله صنعت نفت در ایران، ما آمادگی لازم را برای ساخت پالایشگاه، توسعه صنایع بالادست و پایین دست و توسعه زنجیره پتروشیمی را داشته و می‌توانیم با این کشورها همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی برای ایران در کشوری مانند ونزوئلا ایجاد شده است که بتواند با توسعه دیپلماسی انرژی در فرامرزها در فضای بین‌المللی نیز فعالیت داشته باشد.

به گفته حسین زاده کمیسیون تخصصی انرژی مجلس نیز علاوه بر نظارت به‌عنوان بازوی مشورتی وزارت نفت آمادگی ارائه مشورت و کمک‌های لازم را به این وزارتخانه دارد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم چراکه اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور دگرگون شود باید توسعه انرژی در سطح بین‌المللی را جدی گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: می‌توان به مردم عزیز و فعالان حوزه انرژی نوید دهیم که با ادامه روند فعلی و حمایت مسئولان در تمامی سطوح، به‌یقین ایران در سال ۱۴۲۰ به‌عنوان محور انرژی در دنیا شناخته خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه مردم نتیجه این قراردادهای منعقد شده را به صورت ملموس در زندگی خود احساس خواهند کرد، اظهار کرد: اگرچه به نتیجه رسیدن قراردادهای همچون توسعه م زمان‌بر است اما برای کشور ارزآوری و ثروت‌آفرینی به همراه دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها