|
کدخبر: 217220

حل مشکلات آب و برق زلزله زدگان با فوریت

وزیر نیرو گفت: در بازدیدی که از مرکز زلزله یعنی بخش فین و روستای گیشان داشتیم، دستورهای لازم به مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان برای حل چالش ها با قید فوریت صادر شد.

انرژی حل مشکلات آب و برق زلزله زدگان با فوریت

علی اکبر محرابیان روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: گزارشی از عملکرد تیم مدیریت بحران و شرکت‌های صنعت آب و برق هرمزگان پس از وقوع زلزله‌ در این استان در این نشست ارائه شد.

وی با ذکر این نکته که بازدیدهای لازم از تاسیسات آبی هرمزگان انجام شده است، ابراز اشت: خطوط انتقال آب، سدها، بندهای انحرافی و باقی تاسیسات مناطق زلزله زده هرمزگان در سلامت کامل هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین و توزیع آب در هیچ کجای استان هرمزگان وجود ندارد و همچنان تمام دستگاه‌های تابع وزارت نیرو در آماده باش کامل هستند.

محرابیان ضمن تاکید بر لزوم حضور میدانی مدیران در صحنه تشریح کرد: در بازدیدی که از مرکز زلزله یعنی شهر فین و روستای گیشان داشتیم، دستورهای لازم به مدیران صنعت آب و برق برای حل چالش‌ها با قید فوریت صادر شد.

وی ابرازداشت: خوشبختانه به تاسیسات برق هم خسارت زیادی وارد نشده است که زندگی مردم را تحت شعاع خود قرار دهد اما آماده باش کامل در این حوزه نیز وجود دارد.

معاون اول رییس جمهوری، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیات همراه شب گذشته تا سحرگاه از مناطق زلزله زده روستاهای بخش فین و بندرعباس بازدید و به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردند.

محمد مخبر در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در سحرگاه دوشنبه از مصدومان زمین لرزه های ۶ و چهار دهم و ۶ و سه دهم ریشتری فین عیادت و با آن ها به گفت و گو پرداخت. وی همچنین از کمپ اضطراری مستقر در ورزشگاه خلیج فارس بازدید کرد.

مخبر از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین به صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

همچنین آخرین وضعیت زیرساختی مقابله با بحران استان هرمزگان نیز در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضوری مخبر پیگیری شد.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد: از ساعت ۱۵:۳۷ بیست و سوم تا ساعت ۹ صبح بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است.

 بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگای بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد که روز گذشته و در پی وقوع دو زلزله اصلی در منطقه هرمزگان، زلزله ای با بزرگای بین ۵ تا ۶ در مقیاس امواج درونی زمین رخ نداده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها