|
کدخبر: 216622

افزایش صادرات طلای سیاه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به آرامی در حال افزایش فروش نفت است و با برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام‌‌شده می‌توان به صادرات بیشتر نیز امیدوار بود.

انرژی افزایش صادرات طلای سیاه

سید‌موسی موسوی گفت: هرچند صنعت نفت ایران با تحریم روبه‌‌رو است، اما در همین مدت شاهد افزایش فروش و صادرات نفت هستیم. وی افزود: با برنامه‌‌ریزی‌‌های وزارت نفت و درایت‌‌‌هایی که وجود دارد، می‌‌توانیم صادرات و فروش نفت را بیش از این نیز افزایش دهیم، این موضوع می‌تواند بعضی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به موضوع تهاتر نیز اشاره و تصریح کرد: برای تامین منابع مالی تکمیل پروژه‌ها باید چاره‌‌ای اندیشیده شود، از این‌رو استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی و سرمایه‌‌گذاران خارجی از راه‌های تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی کشور است.

موسوی بیان کرد: استفاده از تهاتر نفتی سبب افزایش جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در پروژه‌های زیرساختی و حمل‌‌ونقل ریلی و جاده‌‌ای کشور می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت ۱۸مهرماه در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی با بیان اینکه به‌‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفتی و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود، گفته بود: با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی، فروش نفت به‌‌صورت تهاتری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری از روش‌‌هایی است که انجام می‌شود.

اوجی تصریح کرده بود: آماده پذیرایی و استقبال گرم از سرمایه‌‌گذاران خارجی و داخلی خواهان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت و گاز هستیم، سرمایه‌‌گذاران در قبال اقدام‌های خود می‌توانند نفت و میعانات گازی را به‌‌صورت تهاتر دریافت کنند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر