|
کدخبر: 193553

یک خبر خوش درباره همسان سازی حقوق ها

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش منابع برای متناسب سازی حقوق و تورم گفت که در همین رابطه فروش نفت و خنثی سازی تحریم باید در دستور کار قرار گیرد.

اقتصاد یک خبر خوش درباره همسان سازی حقوق ها

بهروز محبی اظهار کرد: آقای رئیسی در دیدار با نمایندگان و در اظهاراتی که اخیرا داشتند بر ضرورت متناسب سازی حقوق و تورم تاکید کردند. در دولت گذشته اتفاقی افتاد و ما قله‌ای را در علوم پزشکی ایجاد کردیم که نتیجتا حقوق قابل توجهی به قسمتی از مجموعه علوم پزشکی پرداخت می‌شد. در ادامه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خواستار همسان سازی شدند و بعد آموزش و پرورش این درخواست را مطرح کرد و این دومینو کماکان آغاز شد که کار درستی نبود.

وی افزود: اگر قرار است متناسب سازی صورت گیرد همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود و این از الزامات کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: همین الان خانواده‌ای حقوق کارمندی چهار یا پنج میلیون تومان که زیر خط فقر است دریافت می‌کند و عادلانه نیست که در مقابل عده‌ای افزایش حقوق ۱۰، ۱۵ میلیون تومانی داشته باشند در حالیکه عده‌ای با حقوق حداقلی امرار معاش می‌کنند. پس این سخن درستی است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید برای همه لحاظ شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در آینده به واسطه شرایطی که ایجاد شده و توقعاتی که برای اقشار مختلف به وجود آمده حاکمیت و دولت باید بتوانند منابع را به صورت جدی افزایش دهند. این می‌تواند از مسیر‌های متعدد، متنوع و متمایز انجام شود. مثل افزایش پایه مالیاتی و جذب مالیات از کسانی که سال‌ها فرار مالیاتی داشتند و در مقابل حذف برخی هزینه‌های غیر ضروری و فروش اموال دولت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

محبی با بیان اینکه فروش نفت و خنثی سازی تحریم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: کشور ما این ظرفیت را دارد و ما اگر بتوانیم این محاصره را چه در وین، چه در پکن و چه در کشور‌هایی که ارتباط راهبردی با ما دارند بشکنیم می‌توانیم این فضا را ایجاد کنیم.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    کارمندان بازنشسته با تحصیلات دانشگاهی در یافتیشون بعد از همسان سازی حدود ۷میلیون هست که بعضی از نمایندگان مجلس اعتراض هم دارند که این حقوقها تورم زا هستند،باز هم شاغلین اضافه کاری وجیره غیرنقدی واز این امتیازها دارند که البته بازهم کم هست،ول ی وضعیت باز نشستگان واویلاست

  • محمد مصفا ارسالی در

    جناب آقای رئیسی خدا شاهد با ماهی پنج میلیون تومان ، دو فرزند در حال رشد و کرایه خانه و کرایه ماشین فقط سعی میکینم زنده بمانیم نه زندگی کنیم ، به داد این ملت برسید ، ما به شما ایمان داریم ، خدا نکنه شما هم عملکردتون مث بقیه باشه ، می‌دونم مشکلات کشور زیاده ، اما مردم در تنگنا هستن ، همه دغدغتون معیشت، کار و نان مردم باشه ،به داد این ملت برسید
    من الله توفیق

  • ناشناس ارسالی در

    الان شش ماهه چیزها روز به روز دوبرابر تر شدن و دولت حرف همسان سازی را زد شد آش ن خورده و دهن سوخته ینی افزایش حقوقی نبوده اما حرفش بوده و اونطرف گرانی خانه ، خود رو و طلا اینان که برای ما بازنشستگان فره نگی خاطره شده اند بنده توی آژانس هستم بر ای اینکه اجاره بدم و زندگی تو این وضعیت خیلی خرج داره ۳۰ میلیون الان ۳ میلیون سا ل ۹۶ هست که بنده حقوق میگرفتم اما امروز نمیتوانم حتی شکم را تا آخر ماه سیر نگه د ارم چه برسه به بقیه کارگران و مردم که بع ضا دریافتی کمی هم دارند پسر بنده هم کارگ ره بخاطر نتونست از زندگیش بر بیاد جدا شد این مملکت چرا فقط اسمش مسلمان هست؟ در ع مل چی میشه ؟ و هنوز به نام همسان سازی هم پیش میرویم در جایی که هیچ افزایشی امسال نداشتیم حقوق پارسال و گرانی امسال البته حقوق پارسال خودش یک دنیا با تورم فاصله داشت امسال که هیچ

  • بیژن ارسالی در

    باسلام تاکی ماایثارگران بازنشسته بااین و ضعیت سگی زندگی کنیم اخه پدرسگها تاکی تحم ل کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    ازین خبرها ما زیاد شنیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    کی این حقوق اضافه میشه آقای ریسی از بدبخ تی مردیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام همسان سازی، رتبه بندی معلمان،....هم ه سر گرم کردن قشر کارمند و کارگر است اگر حداقل حقوق هم افزایش می دهند بخاطر این است که حقوق نجومی ها 7برابر حداقل است ای ن را بالا می برند که حقوق خودشان افزایش پیدا کند این ها به شیطان هم درس می گویند ولی خودتان را زرنگ ندانید ملت چون برای این نظام خون دادند احترام میگذارند و به مسولین احترام می گذارند امیدوارم دیر نشد ه مسولین به فکر کارمند و کارکر باشند که زود دیر است و سریع به فکر معیشت باشید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها