|
کدخبر: 186875

ضرورت تعیین تکلیف وزارت انرژی در دولت آینده

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی پرداخت بدهی سرمایه‌گذاران خصوصی برق را موجب حل مشکلات شبکه برق عنوان کرد و بر ضرورت تعیین تکلیف وزارت انرژی در دولت آینده تاکید کرد.

انرژی ضرورت تعیین تکلیف وزارت انرژی در دولت آینده

شهباز حسن‌پور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه گزارش کمیسیون انرژی در مورد قطعی برق اظهار کرد: واقعیت این است که اگر امروز در مجلس، وزارت انرژی را تعیین تکلیف نکنیم در سال‌های آینده هم با همین مشکلات مواجه خواهیم بود. در قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم تاکید شده که وزارت انرژی باید تعیین تکلیف شود و آنچه امروز باعث مسائل و مشکلات عدیده است، عدم هماهنگی و نظارت دقیق بر مصرف برق است.

وی با بیان این‌که تلفات برق در کشور ما ۱۰ درصد است، اظهار کرد: میزان تلفات برق در دنیا پنج درصد است و اگر ما به میانگین جهانی برسیم ۸۰۰ مگاوات برق اضافه داریم. از طرفی ۲۰۰۰ مگاوات برق رمزارزها تعیین تکلیف نشده و دولت گزارش کافی و دقیقی در اختیارمان نگذاشته است.

حسن‌پور با اشاره به طلب ۵۱ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی سرمایه‌گذار در بخش برق گفت: تا زمانی که این بدهی تعیین تکلیف نشود، صنعت برق آماده سرمایه‌گذاری نیست. اگر ما می‌خواهیم مشکل برق را حل کنیم این بدهی را پرداخت کنیم تا بخش خصوصی پای کار بیاید، همچنین باید اجازه صادرات برق را به بخش خصوصی بدهیم که بخشی از مشکلات حل شود. دولت فعلی و دولت آینده باید برای این منظور برنامه‌ریزی کند که دیگر دچار چنین مشکلاتی نشویم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وزارت انرژی در دولت آینده همچنین اظهار کرد: ۱۹۱ میلیارد تومان میزان خسارتی است که بخش‌های فولادی و صنعتی بابت قطعی برق متحمل شده، چه کسی این خسارت را جبران می‌کند؟. به خصوص این‌که سهام این شرکت‌ها را در بورس خریداری کرده‌اند. ما باید موضوع سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی، نو و تجدیدپذیر را جدی بگیریم و شرکت‌های بزرگ صنعتی و پتروشیمی را مجاب کنیم که برق خودشان را تولید کنند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر