|
کدخبر: 130907

آخرین قیمت جهانی نفت

نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش پیدا کرد اما فضا در بازار تحت تاثیر افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا تیره مانده است.

انرژی آخرین قیمت جهانی نفت

بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۴۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت امریکا ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه بیش از سه درصد سقوط کرده بودند.

عدم پیشرفت مذاکرات درباره بسته کمک مالی کرونایی میان سیاستمداران امریکایی به تیرگی اوضاع بازار نفت افزوده است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرده بود که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر توافقی حاصل شود.

افزایش موج شیوع ویروس کرونا در سراسر امریکا، روسیه، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورها، دورنمای اقتصادی جهانی را تضعیف کرده است و افزایش موارد ابتلا برخی از کشورها را وادار کرده است محدودیتهای جدیدی وضع کنند.

ویوک دهار، تحلیلگر کالای بانک کامن ولث استرالیا در این باره گفت: ما تصور می‌کنیم که تقاضا از این مقطع به بعد برای رشد دچار مشکل خواهد شد. محدودیتهای کووید ۱۹ بخشی از این مشکلات هستند.

این بانک انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت امریکا در سه ماهه چهارم به ۳۸ دلار و نفت برنت به ۴۱ دلار برسد.

قیمتهای نفت از کاهش احتمالی تولید امریکا در پی آغاز تخلیه سکوهای فراساحلی در خلیج مکزیکو به دلیل نزدیک شدن یک طوفان گرمسیری دیگر اندکی حمایت یافتند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اظهار کرد بدترین مقطع برای بازار نفت به پایان رسیده است. اما اظهارات وی در تناقض با اظهارات محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک بود که اظهار کرد با افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان، هر گونه روند احیای بازار نفت ممکن است طولانیتر از حد انتظار باشد.

در این بین، انتظار می‌رود تولید نفت لیبی در ماههای آینده به یک میلیون بشکه در روز صعود کند که سریعتر از حد انتظار بسیاری از تحلیلگران در بازار خواهد بود. این امر تلاشهای اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه به منظور جبران تقاضای ضعیف را خنثی می‌کند.

اوپک پلاس قصد دارد تولیدش را از ژانویه سال ۲۰۲۱ حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در آستانه انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت امریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی امریکا، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر افزایش پیدا کرده اما ذخایر بنزین و سوختهای دیگر کاهش داشته است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر