|
کدخبر: 109548

تهرانی‌ها چقدر آب مصرف می‌کنند؟

معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته سرانه مصرف آب در تهران در طول شبانه‌روز به طور میانگین ۲۳۵ لیتر بدون در نظر گرفتن تلفات است که با لحاظ تلفات این عدد حدود ۳۰۰ لیتر در طول شبانه‌روز می‌شود.

انرژی تهرانی‌ها چقدر آب مصرف می‌کنند؟

محمدرضا کرمی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا درحال‌حاضر شاهد افت فشار آب در تهران هستیم، گفت: در هیچ جای تهران افت فشار آب نداریم مگر این‌که در یک نقطه لوله آب دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که در روز پنج‌شنبه در برخی مناطق به دلیل مصرف بالای آب شاهد افت فشار مقطعی بوده‌ایم، ادامه داد: در روزهای آخر هفته به دلیل افزایش مصرف این مسئله طبیعی است، اما به طور کلی مشکل خاصی در حوزه افت فشار آب نداریم.

وی با اشاره به میزان مصرف آب در تهران گفت: درحال‌حاضر سه میلیون و ۶۵۰ مترمکعب آب در تهران مصرف می‌شود که نسبت به گذشته افزایش چندانی نداشته است.

کرمی‌نژاد ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا و گرمای هوا میزان مصرف متفاوت است اما به طور میانگین شاهد افزایش پنج تا شش درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته هستیم، البته این عدد در فروردین‌ماه تا ۳۰ درصد نیز رسید.

معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که علاوه بر کرونا و گرمای هوا قرنطینه مردم و ماندن در تهران به این مسئله دامن زده است، گفت: سال گذشته مردم در فروردین‌ماه مسافرت می‌رفتند، اما امسال با کاهش سفر شاهد افزایش مصرف آب در تهران هستیم به گونه‌ای که روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمکعب میزان مصرف آب افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که با اقدامات صورت گرفته مشکلی تاکنون برای تامین آب تهران به وجود نیامده است و تاسیسات و چاه‌ها به طور کامل در مدار هستند، گفت تا حدود ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تصفیه‌خانه ششم وارد مدار می‌شود و خطش ماملو نیز تا آن زمان وارد مدار خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون نظارت در بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به این سوال که امسال تابستان قطعی آب خواهیم داشت یا خیر، تصریح کرد: اکنون در بالاترین میزان مصرف پیک هستیم و توانسته‌ایم این مسئله را مدیریت کنیم و پیش‌بینی می‌شود امسال تابستان نیز مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر