|
کدخبر: 97086

رکود کرونایی در بازار طلای سرخ

عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به تاثیر گذاری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، بازار زعفران در رکود به سر می‌برد.

گسترش نیوز - علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران از رکود حاکم بر بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و آغاز ماه رمضان تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

او افزود: با توجه به کاهش تقاضای کشور‌های منطقه برای خرید زعفران همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طی روز‌های اخیر نوسانی در قیمت نداشتیم.

حسینی قیمت هر کیلو زعفران پوشال را ۷ میلیون تومان، زعفران دسته را ۶ میلیون تومان، زعفران سرگل را ۸ میلیون تومان و زعفران نگین و سوپر نگین را به ترتیب ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول قیمت منطقی هر مثقال زعفران در خرده فروشی را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر اجحاف در حق مصرف‌کنندگان است.

و درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: با توجه به تاثیر گذاری ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، چشم انداز روشنی پیش روی بازار زعفران نیست.

تولید طلای سرخ افزایش می‌یابد

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید زعفران و سقوط قیمت محصول در بازار‌های جهانی چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد و استمرار این روند به نفع کشاورزان نیست.

او از آغاز کشت زعفران در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود که تولید زعفران افزایش یابد، اما هم اکنون نمی‌توان درصدی برای آن اعلام کرد.

عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: همه ساله سطح زیر کشت زعفران به طور خودکار ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که این امر در میزان تولید تاثیر گذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر