|
کدخبر: 326119 مرضیه توکل

گفتگوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

لایحه ای برای کاهش مالیات سرمایه گذاران خرد / مشوق مالیاتی شامل حال چه کسانی می شود؟

​عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم و تاثیر این لایحه در مشارکت مردم در اقتصاد با در نظر گرفتن معافیت‌های تولیدی و سرمایه‌محور، گفت: روش‌های حضور و مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری و تولید انواع مختلفی دارد که یکی از این روش‌ها، اعطای مشوق یا حذف مالیات از فعالیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.

اقتصاد لایحه ای برای کاهش مالیات سرمایه گذاران خرد / مشوق مالیاتی شامل حال چه کسانی می شود؟

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز با بیان اینکه معیار اخذ مالیات باید درآمد مردم، برای اداره کشور باشد، تاکید کرد: ما باید با کاهش و معافیت‌های مالیاتی نقش مردم در سرمایه‌گذاری و همچنین جهش تولید را ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم اقدام مناسبی است، بیان کرد: ما به‌طور جدی نگران قوانین مالیاتی در زمینه اصناف هستیم، زیرا از سویی رکود و از سویی دیگر تورم در جامعه حاکم است و از جانب دیگر هم مالیات‌های سنگینی برای درآمدها در نظر گرفته می‌شود که این موارد خطرناک است و باید اصلاح شود.

ذاکر بیان کرد: ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند گام خوبی را در زمینه تعدیل اخذ مالیات به لحاظ کمک به جهش تولید و سرمایه‌گذاری بردارد. اگر دولت به‌درستی این لایحه را پس از بررسی و تصویب مجلس، اجرایی کند، این لایحه می‌تواند نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی اعطای مشوق مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های خرد در لایحه فوق بیان کرد: به‌واقع باید تاکید کنم سرمایه‌گذاری‌های خرد در جهش تولید بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه باید قدر فعالان در شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های خرد را بدانیم، بیان کرد: سرمایه اصلی در دست مردم است؛ از این رو ما اگر بتوانیم از ظرفیت اعطای مشوق مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های خرد به‌درستی استفاده کنیم، یقینا مشکلات بخشی از کشور و فعالان برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با برخی از رفتارهای‌مان سرمایه‌گذاران را از ادامه فعالیت ترسانده‌ایم، بیان کرد: مشاغل خانگی ما بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانند ریشه بیکاری را از بین ببرند و سرانه درآمد را بالا ببرند؛ به‌شرط اینکه حمایت مالیاتی به‌درستی از این بخش صورت پذیرد.

ذاکر با اشاره به پیش‌بینی کاهش مالیات عملکردی تولید از ۲۵ به ۱۵ درصد در لایحه فوق، ادامه داد: اگر این مهم در لایحه مدنظر قرار گرفته باشد، بسیار مفید خواهد بود. البته اگر ما بتوانیم میزان معافیت تولید را باز هم کاهش دهیم، حتما میزان مشارکت مردم در تولید بالا خواهد رفت، زیرا این موارد با هم در ارتباط هستند و روی هم تاثیر می‌گذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌ مستقیم در مجلس گفت: اگر این لایحه به مجلس ارائه شده حتما باید در کمیسیون‌ها موردبررسی قرار گیرد و کار کارشناسی روی آن انجام شود. در صورت بررسی این لایحه در صحن مجلس، حتما ما از این لایحه حمایت خواهیم کرد تا گام موثری در سال جهش تولید با مشارکت مردم برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای تحقق جهش تولید باید حمایت لازم با اصلاح قوانین مالیاتی انجام شود. کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق و معافیت مالیاتی برای تولید و سرمایه‌گذاری در این لایحه می‌تواند همراهی مردم همراستا با مشارکت بیشتر در اقتصاد را در پی داشته باشد؛ بنابراین ضرورت دارد به‌سرعت این لایحه در مجلس تصویب شود.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها