|
کدخبر: 324962 مرضیه توکل

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مسیر جهش تولید و تقویت سرمایه‌گذاری

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز با اشاره به ارائه لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و تاثیر این لایحه در مشارکت مردم در اقتصاد با در نظر گرفتن معافیت‌های تولیدی و سرمایه‌محور، گفت: حضور و مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری و تولید روش‌های مختلفی دارد و یکی از این روش‌ها، اعطای مشوق یا حذف مالیات فعالیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.

اصناف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مسیر جهش تولید و تقویت سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیار اخذ مالیات باید درآمد مردم، برای اداره کشور باشد، تاکید کرد: ما باید با کاهش و معافیت‌های مالیاتی نقش مردم در سرمایه‌گذاری و همچنین جهش تولید را ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم اقدام مناسبی است، بیان کرد: ما واقعا نگران قوانین مالیاتی در زمینه اصناف هستیم، زیرا از سویی رکود و از سویی دیگر تورم در جامعه حاکم است و از جانب دیگر هم مالیات‌های سنگینی برای درآمدها در نظر گرفته می‌شود که این موارد خطرناک است و باید اصلاح شود.

ذاکر بیان کرد: ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند گام خوبی در جهت تعدیل اخذ مالیات به لحاظ کمک به جهش تولید و سرمایه‌گذاری باشد. اگر دولت به‌درستی این لایحه را پس از بررسی و تصویب مجلس، اجرایی کند، حتما نتایج خوبی رقم خواهد خورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی اعطای مشوق مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های خرد در لایحه فوق بیان کرد: باید تاکید کنم سرمایه‌گذاری‌های خرد در جهش تولید بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه باید قدر فعالان در شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های خرد را بدانیم، بیان کرد: سرمایه اصلی در دست مردم است؛ از این رو اگر بتوانیم از ظرفیت اعطای مشوق مالیاتی برای سرمایه گذاری‌های خرد به‌درستی استفاده کنیم، یقینا مشکلات بخشی از کشور و فعالان برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با برخی رفتارهایمان سرمایه‌گذاران را از ادامه فعالیت ترسانده‌ایم، با بیان مثالی اظهار کرد: مشاغل خانگی ما بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانند ریشه بیکاری را از بین برده و سرانه درآمد را بالا ببرند؛ به‌شرط اینکه حمایت مالیاتی درستی از این بخش صورت پذیرد.

ذاکر با اشاره به پیش‌بینی کاهش مالیات عملکردی تولید از ۲۵ به ۱۵ درصد در لایحه فوق، ادامه داد: اگر این مهم در لایحه مدنظر قرار گرفته باشد، بسیار مفید خواهد بود. البته اگر ما بتوانیم میزان معافیت مالیاتی تولید را باز هم کاهش دهیم، حتما میزان مشارکت مردم در تولید بالا خواهد رفت ، زیرا این موارد با هم در ارتباط هستند و روی هم تاثیر می‌گذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس گفت: اگر این لایحه به مجلس ارائه شده حتما باید در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد و کار روی آن اعمال شود. در صورت بررسی این لایحه در صحن مجلس، حتما ما از این لایحه حمایت خواهیم کرد تا قدم موثری در سال جهش تولید با مشارکت مردم برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای تحقق جهش تولید باید حمایت لازم با اصلاح قوانین مالیاتی انجام شود؛ از این رو کاهش مالیات تولید و همچین اعطای مشوق و معافیت مالیاتی برای تولید و سرمایه‌گذاری در این لایحه می‌تواند همراهی مردم هم راستا با مشارکت بیشتر در اقتصاد را در پی داشته باشد. بر همین اساس ضرورت دارد این لایحه به‌سرعت در مجلس تصویب شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها