|
کدخبر: 325124

خبر خوش برای خریداران طلا / قیمت ها سقوط کرد

قیمت طلا در جریان معاملات امروز کاهش یافت و هر اونس طلا به مبلغ ۲,۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج) دلار رسید. این مقدار نسبت به روز قبل، با یک کاهش ۲.۸۱ درصدی همراه بود.

اقتصاد خبر خوش برای خریداران طلا / قیمت ها سقوط کرد

قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز ارزان شد.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۸۱ درصدی داشته است.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۳۰۵ -۶۵.۰۰ -۲.۸۱ 08:00
۲,۳۷۰ -۲۲.۰۰ -۰.۹۳ روز قبل
۲,۳۹۲ ۰.۰۰ ۰ ۲ روز پیش

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا تحت تأثیر چندین عامل می‌باشد و دلایل کاهش قیمت طلا می‌تواند متنوع باشد. چند دلیل ممکن برای کاهش قیمت طلا عبارتند از:

1. عوامل اقتصادی: تغییرات در عرضه و تقاضا، رشد اقتصادی ضعیف، کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش ارزهای دیگر می‌توانند به کاهش قیمت طلا منجر شوند.

2. سیاست‌های مالی و پولی: تصمیم‌گیری‌های مرکزی بانک‌ها در مورد نرخ بهره، تنظیمات پولی و تحریم‌های مالی می‌توانند تأثیری بر قیمت طلا داشته باشند.

3. تغییرات در بازار سرمایه: تغییرات در بازار سهام، سایر سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات مالی می‌توانند سرمایه‌گذاران را به سمت دیگری هدایت کنند و قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند.

4. تغییرات سیاسی و جهانی: تغییرات در روابط بین‌المللی، تحریم‌ها، ناپایداری سیاسی و ریسک‌های جهانی نیز می‌توانند تأثیری بر قیمت طلا داشته باشند.

مهم است بدانید که قیمت طلا یک بازار مالی پویا است و تحت تأثیر متغیرهای متعددی قرار می‌گیرد. بنابراین، ارزیابی دقیق دلایل کاهش قیمت طلا نیازمند بررسی جامع تر اقتصادی و بازاری است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها