|
کدخبر: 323481

قیمت طلا/اونس طلا/بازار جهانی

طلای جهانی ترمز کشید/جدول قیمت طلا در ۳ روز اخیر

قیمت طلا امروز ثابت باقی ماند و ارزش هر اونس طلا به ۲,۲۳۲ دلار رسید، که بدون تغییر نسبت به روز قبل است. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز با قیمت ۳,۳۰۹,۳۰۰ تومان معامله شد.

اقتصاد طلای جهانی ترمز کشید/جدول قیمت طلا در  ۳ روز اخیر

 قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی ثبات را در پیش گرفته است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۲۳۲ (دو هزار و دویست و سی و دو ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۲۳۲ ۰ ۰ 08:00
۲,۲۳۲ ۱۲ ۰.۵۳ روز قبل
۲,۲۲۰ ۲۵ ۱.۱۲ ۲ روز پیش

 

 

بنابر اعلام رسانه‌ها قیمت طلا در بازار جهانی در طول یک هفته گذشته ۷۰ دلار و در طول یک ماه گذشته ۱۸۷ دلار گران شده است.

مرور قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازدهی اونس طلا در طول یک هفته گذشته ۳/۲ درصد و در طول یک ماه گذشته ۹/۱ درصد بوده است؛ اتفاقی که می‌تواند با باز شدن بازارها پس از تعطیلات ۱۳ روزه نوروز در ایران، معادلات را بر هم زده و به‌واسطه همین بازدهی و جذابیت، تقاضا در بازار طلا افزایش پیدا کند.

در طرف دیگر بازار ارز نیز در ایام تعطیلات نشان داده که روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود و عبور بهای دلار آمریکا در بازار از مرز ۶۲ هزار تومان و عقب نشینی مجدد آن به کانال ۶۱ هزار تومان این فرضیه را تقویت می‌کند.

در حال حاضرشنبه ۱۱ فروردین ماه قیمت هر دلار آمریکا در بازار تهران ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان، هر پوند انگلستان ۷۸ هزار و ۹۰ تومان و هر یورو ۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان است. برهمین اساس قیمت درهم امارات به عنوان یکی از ارزهای تاثیرگذار در نرخ دلار در ایران نیز به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که همزمان با صعود جهانی قیمت طلا، هر سکه طلا در بازار تهران از مرز ۳۹ میلیون تومان عبور کرده است. سکه طلا در بازار تهران در ایام نوروز در محدوده ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان بود.

شماری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با فعالیت رسمی بازارها، بانک مرکزی برای کنترل قیمت‌ها اقدام به «ارز پاشی» و «طلا پاشی» خواهد کرد اما تاثیر این اقدامات چند روزه خواهد بود و بازار دوباره به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها