|
کدخبر: 324241

بحران آب/کمبود آب/محیط زیست

رییس جمهور: تنش آبی در تهران معنی ندارد

رییس جمهور گفت: ما نباید در پایتخت تنش های آبی داشته باشیم.

اقتصاد رییس جمهور: تنش آبی در تهران معنی ندارد

تنش های آبی در تهران مدتی است که سایه خود را انداخته است و قصد رفتن ندارد. مصرف بیش از حد از سفره های آب زیر زمینی سبب شده است تا بحران های آب تشدید شود.

رییس جمهور در آیین بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب تهران گفت: نباید در تهران تنش آبی داشته باشیم و تامین آب پایدار در تهران بسیار اهمیت دارد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در آیین انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری طرح‌های پساب کشور و بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب تهران گفت: مساله آب و مدیریت آب برای زندگی مردم بسیار مهم است به ویژه با توجه به توسعه صنایع در شهرها این موضوع در دستور کار دولت در تهران و سایر شهرهای کشور قرار دارد.

رییس‌جمهور افزود: تامین آب شرب و صنایع بسیار اهمیت دارد و برای این موضوع می‌طلبد که آب شرب و کشاورزی به میزان لازم تامین شود. البته طرح‌هایی که از ابتدای دولت اجرا می‌شود به مدیریت آب کمک خواهد کرد. از وزیر نیرو و مسوولان این وزارتخانه قدردانی می‌کنم که همه اقدامات لازم در جهت مدیریت آب را انجام دادند.

وی تصریح کرد: تلاش وزارت نیرو این بود که ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب رسانی شود اما امروز یک میلیارد متر مکعب آب رسانی انجام شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب گفت: ۷۱۰ آزمایشگاه در شرکت‌های آب و فاضلاب مسئولیت کنترل آب آشامیدنی شهرها و روستاهای ۳۱ استان کشور را بر عهده دارند.

چندی پیش احمد منتظری افزود: این آزمایشگاه‌های تخصصی آب و فاضلاب بر اساس آخرین روش‌های آزمون بین‌المللی، مسئولیت پایش و کنترل کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: به‌منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مطابق الزام‌های استانداردهای ملی، ۳۸۵ آزمایشگاه باکتریولوژی دائم و سیار، ۸۴ آزمایشگاه بیولوژی، ۱۸۸ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی و ۵۳ آزمایشگاه ریزآلاینده آلی و معدنی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سطح کشور وظیفه نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌ها تخصصی مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی را بر عهده دارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: ۲۴۴ آزمایشگاه نیز در بخش کنترل فرایند و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به طور مستمر مشغول به فعالیت هستند.

منتظری گفت: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب از مهم‌ترین ارکان نظارت و پایش ویژگی‌های آب و پساب به‌منظور اطمینان از انطباق با استاندارهای ملی ایران به شماره ۱۰۱۱ و ۱۰۵۳ هستند.
مدیرکل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب ادامه داد: در این دو استاندارد برای آب ۵ ویژگی «فیزیکی و شیمیایی»، «ریز آلاینده‌های معدنی»، «ریز آلاینده‌های آلی»، «پرتوزاها» و «باکتریولوژی و بیولوژیکی» مشخص شده است که مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب با اختصاص منابع انسانی متخصص و هزینه‌های ریالی و ارزی موردنیاز با کمک شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات و محصولات دانش‌بنیان وظیفه خود را ایفا می‌کنند.
وی افزود: تعداد آزمایشگاه‌های نظارتی کشور از ۳۱ مرکز در سال ۱۳۷۴ هم اکنون به ۹۵۴ مرکز در گستره کشور افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها