|
کدخبر: 323956

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت فندک باورنکردنی شد / ۲۵ میلیون تومان!

در این گزارش قصد داریم قیمت جدید فندک های بازار را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

اقتصاد قیمت فندک باورنکردنی شد / ۲۵ میلیون تومان!

فندک یک وسیله کوچک و قابل حمل است که برای برخی مصارف مورد استفاده قرار می گیرد. فندک از دو بخش اصلی بدنه و مکانیزم روشن کننده تشکیل می شود. بدنه فندک از جنس فلزی و یا پلاستیکی ساخته شده و یک مخزن گاز و یک شعله دارد.

مکانیزم اشتعال زا نیز دارای یک پیچ است که با چرخاندن آن گاز از مخزن به سمت شعله حرکت می کند  و سپس با فشار دادن یک دکمه می توانید شعله را روشن سازید.

استفاده از فندک‌ها به عنوان ابزاری برای روشن کردن آتش در طول تاریخ بسیار قدیمی است. در ادوار اولیه، انسان‌ها از روش‌هایی مانند فریب دادن آتش از طریق ترقه‌ها، سنگ‌های اصطکاکی، شعله‌های طبیعی مانند برق یا شعله‌های از قبیل شعله‌های جنگلی استفاده می‌کردند.

با گذر زمان، فندک‌های سنتی که اغلب از موادی مانند چوب، فلز یا سنگ ساخته می‌شدند، بهبود یافتند. در قرن ۱۶، فندک‌های استیل (فولاد) پیشرفته‌تری با ظرفیت روشنایی بیشتر و ماندگاری طولانی‌تر معرفی شدند. این فندک‌ها از طریق اصطکاک بین فلز سختی مانند فولاد و چوب سخت مانند سندان فشرده، شعله و آتش را ایجاد می‌کردند.

در سال ۱۸۲۳، ژانریان پلانشون، یک صنعت‌گر فرانسوی، فندک قابل شارژ را اختراع کرد. این فندک‌ها از طریق ایجاد یک اتصال الکتریکی بین دو الکترود با استفاده از سنگ‌های آهنربا و زنگ قابل شارژ شعله را تولید می‌کردند. این اختراع تأثیر زیادی بر صنعت فندک داشت و به توسعه فندک‌های قابل شارژ و پیشرفته منجر شد.

فندک-قدیمی

در قرن بیستم، با پیشرفت تکنولوژی، فندک‌های گازی و الکترونیکی نیز به بازار عرضه شدند. این فندک‌ها از طریق استفاده از گازهای قابل اشتعال یا باتری‌ها برای ایجاد شعله استفاده می‌کنند.

امروزه فندک‌های قابل شارژ و فندک‌های گازی و الکترونیکی با تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی‌های متنوع در دسترس هستند. همچنین، فندک‌های بدون شعله نیز با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی مانند قوس الکتریکی یا گرمای برانگیزنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فندک ها انواع و اقسام متنوعی دارند که شامل فندک های برقی، گازی، پیزوالکتریک، قوس الکتریکی و بدون شعله می شود. با نگاهی به سایت های فروش آنلاین به کالاهایی برخورد کردیم که قیمت های عجیبی داشتند. برخی فندک ها حتی بالای ۱۰ میلیون تومان قیمت خورده اند که این موضوع تعجب ما را به همراه داشته است.

در جدول زیر می توانید قیمت های فندک در بازار را مشاهده کنید.

قیمت فندک در بازار

قیمت(تومان)

کالا

۲۵٬۸۰۰٬۰۰۰

فندک راز جنگل زیپو اورجینال

۱۰٬۸۰۰٬۰۰۰

فندک تایلندی نقره عیار ۹۲۵ بسیار خاص با نگین های مارکازیت

۹٬۲۰۰٬۰۰۰

فندک روکش طلا کارتیر با جعبه ارجینال و شناسنامه اصالت کالا

۸٬۹۷۵٬۰۰۰

فندک روکش طلا دپونت همراه با جعبه ارجینال و شناسنامه اصالت کالا

۶٬۳۰۰٬۰۰۰

فندک کلکسیونی نفتی سه بعدی طرح ببر و قورباغه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها