|
کدخبر: 323812

وام فرزندآوری/تسهیلات/یارانه بگیران

مبلغ و جزییات جدید دریافت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳

مسئولان اعلام کرده‌اند که اگر بانکی خارج از ضوابط قانونی درخواستی در زمینه ضامن و موارد دیگر برای تسهیلات فرزندآوری داشت، افراد می‌توانند موارد را به بازرسی بانک‌ها گزارش و ثبت شکایت کنند.

اقتصاد مبلغ و جزییات جدید دریافت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳

یک خبر جدید درباره وام فرزندآوری منتشر شده است که براساس آن، میزان این تسهیلات مشخص شده است. وام فرزندآوری تسهیلاتی است که به زوج‌ها اعطا می‌شود و این تسهیلات به آنها کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به فرزندان خود را تأمین کنند. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره این خبر جدید درباره وام فرزندآوری را مطالعه خواهید کرد.

در تاریخ ۶ فروردین ماه، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر این اساس تسهیلات برای فرزندانی که از ۱‌/۱‌/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان (سه ساله)، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان (چهار ساله)، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان (پنج ساله)، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان (شش ساله) و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله درنظر گرفته شده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی شروع اقساط این تسهیلات با شش ماه دوره تنفس آغاز و کارمزد این وام چهار درصد به صورت سالانه است.

تسهیلات فرزندآوری که اما برخی از بانک‌ها با سنگ اندازی‌های خارج از ضوابط قانونی برای والدین مانع تراشی می‌کنند در همین راستا نیز برخی از مخاطبان گلایه‌هایی داشتند.

اما بنابر قانون و اعلام بانک مرکزی، وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات فرزندآوری شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود.

عدم نیاز به ارائه کارت پایان خدمت سربازی برای دریافت تسهیلات فرزندآوری

در ادامه هم علیرضا قیطاسی دبیر کل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهمیه پرداخت تسهیلات فرزندآوری و شرایط ضامن آن مشخص است همچنین اگر بانکی خارج از ضوابط قانونی درخواستی در زمینه ضامن و موارد دیگر برای تسهیلات فرزندآوری داشت افراد می‌توانند موارد را به بازرسی بانک‌ها گزارش و ثبت شکایت کنند که تمام این موارد هم بررسی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: برای دریافت تسهیلات فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت سربازی وجود ندارد و بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ۱۴۰۳ متناسب با حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود.

همچنین پیش از این هم بانک مرکزی اعلام کرده بود: مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند و از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند شامل هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری و درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

نحوه دریافت تسهیلات فرزندآوری چگونه است؟

والدین می‌توانند برای دریافت این وام ابتدا با مراجه به سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و در مرحله دوم کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲ روز فرصت دارند به بانک مراجعه کرده و پس از مراجعه به بانک متقاضیات برای تکمیل مدارک ۶۰ روز فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را ارائه دهند همچنین در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده ، اطلاعات ثبت نامی فرد حذف خواهد شد.

گفتنی است، حداقل مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و مراجعه به بانک اصل شناسنامه پدر و فرزند، اصل کارت ملی پدر، کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها