|
کدخبر: 322974

بیمه بازنشستگی / بیمه تامین اجتماعی / حقوق باز نشستگی

واریز حقوق و مزایا / شب عید این افراد نورانی شد

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران لشگری در شب گذشته ۲۶ اسفند واریز شد.

اقتصاد واریز حقوق و مزایا / شب عید این افراد نورانی شد

در شب گذشته، یعنی در تاریخ ۲۶ اسفند ماه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح واریز شد.

از بهمن ماه، حقوق این بازنشستگان ده درصد افزایش یافته است؛ این ده درصد روی پایه حقوق این بازنشستگان منهای مزایای مزدی اعمال شده است؛ حقوق اسفند این بازنشستگان نیز با این ده درصد افزایش به حساب‌شان واریز شد.

یک عضو از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که تصویب شده است که حداقل حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد. افزایش درآمد بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز بر اساس اعلام شده، ۲۰ درصد خواهد بود، در ابتدا این رقم ۱۸ درصد بود اما پس از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد. بنابراین، افزایش درآمد کارکنان در سال ۱۴۰۳ برابر با ۲۰ درصد است و حداقل دریافتی آن‌ها به ۶۳،۶۹۹،۴۰۸ ریال می‌رسد، که با مزایا و اضافات، حداقل حقوق دریافتی به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین، افزایش درآمد کارگران نیز ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق آن‌ها ۹ میلیون تومان خواهد بود.

هیئت عالی نظارت در جلسه امروز تحت ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد به بررسی مواردی که بودجه سال ۱۴۰۳ کشور را با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد. بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کشور را مصوب مجلس، هیئت عالی نظارت به عنوان مغایر سیاست‌های کلی نظام شناخت و با تناسب تعیین حقوق بازنشستگان موافقت کرد. بر اساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیئت عالی نظارت، این مجمع با حضور اعضا و نمایندگان رؤسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ پرداخت و به بررسی کلیت بودجه مصوب مجلس و برخی از موارد آن پرداخت. یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد که کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه به بخش حقوق کارکنان و بازنشستگان پرداخت. بر این اساس، تصویب شد که افزایش حقوق کارکنانبا تأیید شود و حداقل حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ میلیون تومان باشد. همچنین، افزایش درآمد بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز براساس اعلام شده، ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق بازنشستگان به ۹ میلیون تومان خواهد رسید. این تصمیم در نتیجه بررسی‌های انجام شده توسط کمیسیون تلفیق لایحه بودجه به دست آمده است.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    خسته نباشند با این همه لطفی که در حق باز نشسته ها عزیز انجام دادند فقط یک سؤال بر ای بنده پیش آمده چطور سی وپنچ درصد رو حق بیمه ثالث ماشین گذاشته اند ونیست درصد ر و حقوق بازنشسته وکارگران یک قلم از افزا یش خدمات دولت است که رو دوش کارگر وبازنش سته شده قبل از عیدخدا بخیر کند بقی اقلام وخدمات را

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها