|
کدخبر: 322947

اختصاصی گسترش نیوز

سرمایه عمری با اتصال به صندوق طلا / معامله دو سر برد با این سرمایه گذاری

بیمه عمر یک نوع بیمه است که با تضمین پرداخت مبلغ پول به نامزدان یا وراث بیمه‌گذار در صورت وفات وی، امنیت مالی خانواده را پس از فوت فراهم می‌کند.

اقتصاد سرمایه عمری با اتصال به صندوق طلا / معامله دو سر برد با این سرمایه گذاری

در روزهای اخیر رئیس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد که یک آیین‌نامه برای اتصال سرمایه‌گذاری‌های بیمه‌های عمر و زندگی به صندوق‌های طلا ابلاغ‌شده است. علی استاد هاشمی بیان کرده بود که هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد شرکت‌هایی که به این طرح پیوسته‌اند، موجود نیست، زیرا این طرح چند ماه قبل تصویب‌شده است. برای خیلی از افراد این سؤال مطرح می‌شود که صندوق طلا چیست و چه کاربردی دارد؟ و آیا بیمه عمر وزندگی می‌تواند در این صندوق سهم خوبی کسب کند؟ در ابتدا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا را شرح می‌دهیم.

از گذشته تاکنون یکی از روش‌های پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در سراسر جهان  طلا بوده است. این به خاطر تقاضای بالا و عرضه محدود طلا است که این فلز را به‌عنوان یک دارایی ارزشمند و پایدار تلقی می‌کنند.در حال حاضر نیز خریدوفروش طلا به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری شناخته‌شده است که در بلندمدت و در برخی موارد کوتاه‌مدت، بازدهی خوبی را ایجاد کرده است. به همین دلیل، بسیاری از افراد به خرید طلا به‌صورت فیزیکی می‌پردازند و آن را در منزل یا در بانک نگهداری می‌کنند تا در صورت افزایش ارزش طلا، از سود آن بهره‌مند شوند. امکان خرید طلا به‌صورت فیزیکی در اشکال مختلفی وجود دارد، ازجمله طلا نو زینتی، طلا آب‌شده، طلا دست دو، سکه و شمش.

اما باید توجه داشت که هریک از این روش‌های خرید طلا فیزیکی، معایب و نکات خاص خود رادارند که باید قبل از خرید آن‌ها آگاهی کامل داشته باشید. سرمایه‌گذاری در طلا بدون نیاز به خرید فیزیکی آن، امکانی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا از ارزش طلا بهره‌مند شوند. این نوع سرمایه‌گذاری به‌وسیله مدیران و تحلیلگران حرفه‌ای انجام می‌شود که سعی در مدیریت نوسانات بازار طلا و انس جهانی دارند و باعث می‌شوند صندوق مربوطه از نوسانات ناگهانی در ارزش طلا در امان باشد. این روش سرمایه‌گذاری، یک‌راه مطمئن با بازدهی نزدیک به طلا را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.در همین خصوص گسترش نیوز با دو کارشناس بیمه‌ای گفت‌وگو کرد و این موضوع را از منظر حرفه‌ای بررسی کرد.

بیمه-عمرر

دوبه‌شک بودن مردم در ندیدن نتیجه فیزیکی از سود

مجید گرشاسبی یکی از کارشناسان بیمه در این خصوص بیان کرد: میزان سود این طرح و تأثیری که در بازدهی شرکت‌های بیمه می‌تواند داشته باشد مشخص نیست. این‌یک سیاست نامشخص است که نمی‌توان آن‌ها پیش‌بینی کرد و اگر کسانی بخواهند این موضوع را پیش‌بینی کنند به نظر کار فنی و کارشناسی انجام نمی‌دهد. مردم برای استقبال از این طرح  دوبه‌شک هستند. اکثر مردم تمایل دارند که سرمایه و پول خود را در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کنند که از بازدهی سود آن اطمینان خاطر داشته باشند، مثلاً درزمینهٔ ساختمان‌سازی که فعالیت رشدی آن مشهود است. کما اینکه بیمه‌گزاران این میزان سود را به‌درستی  نشان نمی‌دهند و تا این سود تبدیل به طلا شود زمانی سپری خواهد شد. درنهایت نظر وی این بود که با توجه به نوسانات بازار طرحی جالبی است ولی نیاز به کارشناسی در بستر بازار دارد تا بتوان تصمیم درست‌تری گرفت.

تاثیر عمیق اقتصادایران از بازار جهانی طلا

میلاد نیک پندار کارشناس بیمه دیگر نیز در گفت‌وگو با گسترش نیوز نظر مثبتی به این طرح و ایده نداشت و بیان کرد: استفاده از هر نوع اهرمی می‌تواند در رشد بازار اقتصادی کشور مؤثر باشد. به‌نوعی که حتی انتخاب  نوع سرمایه‌ها به دست مشتری باشد، خیلی مؤثرتر  خواهد بود. اما آیا این عملکرد در نظام اقتصادی تأثیری ایجاد می‌کند؟ ازنظر بنده خیر تأثیری ایجاد نمی‌کند. چون بازار مولد باید بازار بورس باشد که نیست. طلا به بورس متصل است و بورس به دلار و طلا هم به دلار اتصال دارد و قیمت گذرای می‌شود. اما دراین‌بین فقط یک قیمت جهانی طلا باقی می‌ماند که اقتصاد ما هم از آن بی‌تأثیر نیست.

خرید فیزیکی یک قطعه طلا درازای دریافت حق بیمه

نیک پندار در ادامه گفت: در سراسر جهان یونیتی برای سرمایه‌گذاری شخصی طراحی می‌شود وبنظر من  بهتر است در این طرح  به‌عنوان سود برای شخص موردنظر یک قطعه طلا خریداری کنیم. مثلاً سودی که درازای خرید بیمه‌نامه دریافت می‌کند بلافاصله به یک یا نیم گرم طلا تبدیل شود، دران صورت خیلی جذاب خواهد شد. از معایب این پیشنهاد هم این است که اگر هم‌چنین اتفاقی بی افتد ممکن است اثرات سویی بر بازار قیمت طلا داشته باشد که باید کارشناسان بازارهای مالی در این خصوص نظر دهند. اما یکی از  تأثیرات منفی این طرح بر روی بیمه ، ممکن است که بیمه‌شدگان برای بازخرید این بیمه‌نامه اقدام کنند. لکن ما در بازار بیمه‌ای، بازخرید بیمه را به‌عنوان خسارت می‌شناسیم یعنی پولی را که درآورده‌ایم را به عبارتی پس می‌دهیم.

صندوق-طلا-بیمه

سخن پایانی

بیمه عمر یک نوع بیمه است که به فردی که بیمه‌گذار نامیده می‌شود، تضمین می‌کند که در صورت وفات وی، مبلغی به نامزدان یا وراث او پرداخت خواهد شد. عمده هدف بیمه عمر، تأمین مالی و حفظ امنیت مالی خانواده یا وابستگان بیمه‌گذار پس از فوت وی است. بیمه‌گذار معمولاً در قالب پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه، بابت دریافت پوشش بیمه، مبلغی را پرداخت می‌کند. این مبلغ می‌تواند به‌صورت ماهیانه، سالیانه یا پرداخت یکجا باشد و به‌عنوان وجه بیمه نامیده می‌شود.

شرکت بیمه در صورت وقوع وفات بیمه‌گذار، مبلغی را به نامزدان یا وراث وی پرداخت می‌کند. این مبلغ معمولاً به‌عنوان "مبلغ تأمین مالی" شناخته می‌شود و می‌تواند به‌صورت یک مبلغ ثابت یا به شکل پرداخت اقساط ماهانه تا زمانی که بیمه‌گذار زنده است، پرداخت شود. بیمه عمر یک نوع بیمه است که با تضمین پرداخت یک مبلغ پول به نامزدان یا وراث بیمه‌گذار در صورت وفات وی، امنیت مالی خانواده را پس از فوت فراهم می‌کند. به‌علاوه، شرکت‌های بیمه عمر سرمایه‌گذاری‌هایی در سبد اسناد مالی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌دهند.

مشارکت صنعت بیمه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی با توجه به تورم فعلی در اقتصاد بیمار حاضر می‌تواند امیدبخش باشد.کم‌ارزش بودن  پول ملی منجر  می‌شود سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای مردم با شک و دودلی همراه باشد بنابراین راهکاری  امیدبخش که بتوان در ده سال آینده  با سرمایه‌ای که در حل حاضر اندوخته می‌شود بخشی از کاستی‌ها را جبران کرد مورد استقبال واقع خواهد شد. امید است با این راهکار و ملحق شدن اکثر سرمایه‌های ملی با بازار جهانی با آسودگی خیال و خاطری جمع‌تر به شرکت‌های بیمه اعتماد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها