|
کدخبر: 321500

نرخ ارز/قیمت طلا/اونس جهانی

پیش بینی بازار طلا جهانی در هفته آینده/قیمت فلزات گرانبها

قیمت هر اونس طلا با افزایش ۰.۰۷ درصد به ۲۰۳۱ دلار و ۳۹ سنت رسیده است. همچنین، قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش ۰.۱۹ درصدی به ۲۰۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

اقتصاد پیش بینی بازار طلا جهانی در هفته آینده/قیمت فلزات گرانبها

شاخص دلار کاهشی داشته و این باعث ارزان شدن خرید طلا برای صاحبان سایر ارزهای جهانی شده است. تحلیلگران معتقدند که ادامه تورم بالا در آمریکا باعث فشار بر بازار طلا می‌شود، اما قیمت این فلز گرانبها همچنان بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند و خرید بالا توسط بانک‌های مرکزی همچنان آن را حمایت خواهد کرد.

به نظر نمی‌رسد مقامات فدرال رزرو آمریکا سیاست نرخ بهره را تغییر دهند، اما طبق گفته تحلیلگران قیمت طلا با اجرایی شدن کاهش نرخ بهره در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد خواهد زد.

حداقل ۱۰ نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه این بانک برای تعیین سیاست‌های پولی است، در روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

نقره

سیاستگذاران فدرال رزرو همگی عقیده دارند هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر در آن سوی دنیا چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا واردات این فلز گرانبها در ژانویه را از طریق هنگ کنگ افزایش داده و به بالاترین رقم از اواسط ۲۰۱۸ رسانده است.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۴۵۰ هزارم دلار رسید.

نقره-

پلاتین با یک کاهش ۰.۰۵ درصدی ۸۸۷ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

پلاتین

پالادیوم هم با ۰.۵۷ درصد کاهش ۹۳۰ دلار و ۷۵ صدم دلار فروخته شد.

پالادیوم

 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها