|
کدخبر: 322424

گردشگری/نهال درخت/درخت

نهال گردشگری در شیراز غرس شد/در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

همزمان با برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با عنوان "قصه درخت" در شیراز، یک درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی کاشته شد.

اقتصاد نهال گردشگری در شیراز غرس شد/در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

محمد ثابت اقلیدی در روز شنبه ۱۹ اسفندماه، در حاشیه رویداد ملی گردشگری خلاق که با موضوع قصه درخت و به مناسبت هفته درختکاری در شیراز برگزار شد، اعلام کرد: بدون شک، روایتگری‌ها می‌توانند به توسعه گردشگری ادبی در کشور و به تبع آن، استان فارس کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این رویداد ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی است.

او افزود: در این برنامه علاوه بر کاشت درخت گردشگری، ۵۰ نهال نیز توسط کودکان همراه با آموزش مفاهیم حفاظت از درختان در این محل کاشته شد.

ثابت اقلیدی بابیان این که این برنامه به همت شهرداری شیراز و سازمان سیما و منظر شهرداری و گروهی از فعالان گردشگری فارس برگزار شد، به سامندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی فضای سبز این مجموعه فرهنگی تاریخی در حال انجام است که به‌طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: خوشبختانه این روند با همکاری‌های بسیار خوب شهرداری منطقه در حال انجام است که می‌توان به گل‌کاری در این محوطه، کاشت درخت و همچنین بازسازی آب‌نماها و رنگ‌آمیزی آن‌ها اشاره کرد.

حسین میرزایی با اشاره برنامه های  هفته منابع طبیعی، اظهار کرد :   روز سوم این هفته  با عنوان خانواده، همیاران طبیعت نامگذاری شده که بهمین منظور خانواده های همکاران به همراه همیاران طبیعت در کمربند سبز خرم آباد اقدام به غرس نهال کردند.

وی افزود: این قبیل اقدامات و پویش ها، در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که  در سطح استان امروز ۲ هزار اصله نهال غرس می شود که سهم خرم آباد ۵۰۰ اصله نهال است.

میرزایی یکی از رسالت های اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری را، حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات و آب‌های جاری دانست و بیان کرد: این پویش ها با هدف احیای طبیعت، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز، تقویت پوشش گیاهی، توسعه جنگل‌کاری، جلوگیری از ایجاد روان آب و سیلاب، افزایش تنوع زیستی و... شروع شده است.

این مقام مسوول در پایان، افزایش مشارکت مردمی در قالب اجرای طرح‌ مردمی کاشت یک میلیارد درخت و فعال کردن جمعیت همیاران طبیعت در مناطق مختلف استان را یک راهکار اثرگذار در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی قلمداد کرد و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از هیچ کوششی فروگذار نبوده و با اجرای پویش های مختلف درختکاری روز به روز به هدف خود نزدیکتر می شود

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها