|
کدخبر: 321767

گردشگری/ آب و هوا/سفرنوروزی

اسکان نوروزی فرهنگیان تعیین تکلیف شد / پیش فروش بلیت به خط پایان رسید؟

در جلسه شصتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به بیان مصوبات و دستورالعمل‌ها مربوط به سفرهای نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه پرداخت.

اقتصاد اسکان نوروزی فرهنگیان تعیین تکلیف شد / پیش فروش بلیت به خط پایان رسید؟

در این نشست که با حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و نمایندگان حدود ۲۷ دستگاه مرتبط با موضوع سفر برگزار شد، مصوبات شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت در نوروز ۱۴۰۳ که در امسال همزمان با ماه رمضان است، بررسی شدند. این نشست به منظور هماهنگی و تدوین خدمات مناسب برای گردشگران در این دوره تعطیلاتی مهم برگزار شد.

معاون گردشگری ادامه داد: این مصوبه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیران مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوبی مشخص و با رعایت حرمت گردشگران و ماه رمضان تعیین شده است.

شالبافیان با اشاره به تقویم تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به اینکه عید فطر مصادف با روزهای پایانی فروردین‌ماه است، تعطیلات تا ۲۴ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و استان‌های دارای گردشگر بیشتر باید در این‌باره برنامه‌ریزی بیشتر و دقیق‌تری داشته باشند.

او فعالیت ستاد سفر در طول سال را دائمی دانست و افزود: جمعیتی بالغ بر یک‌ میلیون نفر به صورت مستمر مشغول خدمت‌رسانی به مسافران خواهند بود.

 شالبافیان همچنین با بیان اینکه معرفی شهرهای مکمل و جایگزین در دستور کار قرار دارد، گفت: مبنای معرفی شهرهای مکمل و جایگزین ستاد سفر را نظر استان قرار داده‌ایم که برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی به صورت کامل انجام گیرد.

معاون گردشگری از استان‌هایی که در تأمین سوخت، کارت سوخت و مواد غذایی سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودند، درخواست‌ کرد از حالا اعلام کنند تا پیگیری لازم با دستگاه‌ مربوطه برای رفع مشکلات انجام شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها، پیش‌بینی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و کمبودها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور نیز با بیان اینکه در نوروز بیش از ۱۵۰۰ نفر پایش و رصد شرایط جوی را انجام می‌دهند، گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی ۱۰ روزه خواهد بود، که از ۲۴ اسفند برای ۴۵۰ شهر به منظور برنامه‌ریزی سفر ارائه می‌شود.

او افزود: انتظار داریم در شروع هفته اول تعطیلات ابتدا نوار جنوبی و در پایان هفته، نوار شمالی با بارش همراه باشد. بنابراین آغاز سفر با بارش همراه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بازه زمانی از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین، سامانه‌های بارشی مختلفی وارد کشور می‌شود که بیشتر نیمه غربی کشور را درگیر می‌کند.

ضیاییان افزود: در نوروز عبور متناوب امواج، را که منجر به ایجاد سامانه بارشی می‌شود، شاهد خواهیم بود، بنابراین تقریبا هیچ استانی در نوروز بی‌نصیب از بارش‌های جوی نخواهد ماند و نیاز است مردم برای سفرهای نوروزی به گزارش‌های هواشناسی توجه کنند.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا پایان اسفندماه کاهش دما را تجربه می‌کنیم و هر سه هفتۀ آغازین فروردین دما بیش از حد معمول خواهد بود که کمک می‌کند بارش‌ها به صورت برف نباشد و بیشتر بارندگی باشد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه این سخنان، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دائمی و لحظه‌ای هواشناسی به منظور تصمیم‌گیری درست برای سفرها، تاکید کرد و گفت: در این حوزه خست به خرج ندهید و دست و دلبازانه در این حوزه اطلاع‌رسانی شود.

رضا صدیقی‌نیا ـ نماینده سازمان هواپیمایی کشوری ـ نیز از تشکیل کمیته امنیت هوانوردی به منظور آمادگی سطوح ایمنی در فرودگاه‌ها و تشکیل جلسه‌های فنی و  عملیاتی برای استفاده از حداکثر ناوگان خبر داد و با اشاره به رشد پروازهای داخلی از پیش‌بینی ۳۶۹ پرواز فوق‌العاده برای تعطیلات نوروز خبر داد.

او با اشاره به دستور لغو پروازهای چارتری، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌شناسی موضوع، تلاش بر این است که صدور مجوز این پروازها (چارتری) در نوروز و برای مناطق ویژه و آزاد که سفر به آنجا شرایط خاصی دارد، ادامه یابد و بعد از تطعیلات درباره آسیب‌های آن صحبت خواهیم کرد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه این اظهارات، گفت: پروازها و سفرهای هوایی در نوروز یکی از مسائل جدی است که خواهش می‌کنم برنامه‌ریزی آنها به گونه‌ای باشد که تاخیرها به حداقل برسد و خدمات داخل فرودگاه مناسب با نیاز مسافران باشد.

او افزود: درباره پروازهای چارتری، اصل بر این است که به تصمیم سازمان هواپیمایی احترام بگذاریم، اما برخی نقاط شرایط خاص خود را دارد و اگر ما هم نقاط خاصی مد نظرمان بود اعلام می کنیم تا شرایط ویژه برخی مناطق برای اجرای آن قانون درنظر گرفته شود.

رضا نفیسی ـ رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ـ نیز از پیش‌بینی‌هایی برای عرضه عادلانه بلیت‌های حمل و نقل عمومی و فروش روزانه بلیت‌ها علاوه بر پیش‌فروش، خبر داد.

محمدفرزاد میرزایی ـ مدیرکل گردشگری شورای عالی مناطق آزاد ـ گفت: قیمت‌گذاری سوخت کشتی‌ها و شناورهای تفریحی در مناطق آزاد و در جلسات مختلف بررسی شده است و مشکلی برای تأمین سوخت امسال نخواهیم داشت.

حمیدرضا شهرکی ـ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌ـ هم در گزارشی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت‌ حمل و نقل و بیش از ۹۵ هزار راننده در نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند.

او همچنین با این پیش‌بینی که سفرهای نوروزی ۵ درصد رشد داشته باشند، گفت: از مجموع ناوگانی که در دسترس داریم تلاش می‌کنیم به بهترین نحو مطلوب استفاده کنیم؛ چرا که پیش‌بینی ما این است که ۵۵ درصد سفرها در داخل استان‌ها و ۴۵ درصد برون‌استانی باشد.

شهرکی افزود: بالغ بر ۱۰ هزار نیروی راهداری، ۸ هزار دستگاه ماشین‌آلات، ۹ هزار دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۱۱۳ دوربین برای خدمات‌رسانی در نوروز فعال خواهند بود.

همچنین سرهنگ سیروس حسن‌زاده ـ سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور ـ از انجام رزمایش ترافیکی نوروزی در ۲۰ اسفندماه و در محل دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و امید داریم امسال با کاهش تصادف‌ها همراه باشیم.

او اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ مرکز در جاده‌های کشور تعیین شده تا راننده‌ها در مسیر بتوانند دقایقی را استراحت کنند.

سیدکاظم موسوی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به فعال بودن ۲ هزار امامزاده در نوروز، افزود: حدود ۴۲۵ امامزاده امکان اسکان دارند که جمعا ۵۰۵ اتاق در کل کشور می‌شود. سال‌ گذشته در بازه ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، آمار مسافران بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر زیارت ثبت شد.

او از دستگاه‌های مرتبط با سفر، درخواست کرد با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت، درباره حفظ حرمت ماه رمضان و روزه‌خواری نکردن مسافران در ملأ عام، تاکید ویژه شود.

احمد احمدی، نماینده سازمان امداد و نجات نیز از استقرار ۱۵۰۰ پایگاه ثابت و موقت در محورهای پرتردد و پرخطر و استفاده از ۱۸ فروند هلی‌کوپتر تجهیزشده برای نوروز خبر داد و گفت: در جاده‌ها نیز۳۵۰۰ دستگاه عملیاتی و ۲۵ هزار نیروی نجاتگر بازآموزی‌شده، برای عملیات‌های امداد و نجات نوروز، درنظر گرفته شده است.

او افزود: پیشنهاد شده برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان، قهوه رایگان توزیع شود که باید ببینیم می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم.

ضرغامی در ادامه این سخنان، راه‌اندازی پویش‌های جمع‌آوری زباله و استفاده از نیروهای داوطلب را پیشنهاد کرد و این درخواست را داشت که ائمه جمعه با کمک مردم محیط‌های گردشگری را پاکسازی کنند و گفت: این کار هم فرهنگی است و هم اجتماعی و سیاسی، و به کشور هم خیلی کمک می‌کند.

حسن‌بیگی ـ سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات گفت: ستاد نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده و نظارت بر ارائه خدمات از ۱۵ اسفند تا ۲۱ فروردین ادامه دارد، که با حضور ۷۰۰ قاضی با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود.

او سامانه تلفنی ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ را برای دریافت شکایت‌های مردم درباره گران‌فروشی و تخلف‌ها اعلام کرد و افزود: قضات در برخورد با متخلفان هیچ معذوریتی ندارند و درصورت مواجهه با تخلف، واحد را پلمب می‌کنند و بنر نصب می‌شود و به از ۱۰ تا ۲۰ برابر مبلغ گزارش‌شده، محکوم می‌شوند.

ضرغامی نیز این میان یادآور شد: سامانه ۰۹۶۲۹ زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت شکایت و ارائه اطلاعات است،‌ که خوب کار می‌کند و مرتب با آن در تماس هستم.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور (وزارت بهداشت) با بیان اینکه فعالیت‌های اورژانس از اول اسفندماه آغاز شده و نظارت‌ها بر مراکز ارائه مواد غذایی درحال انجام است، افزود: ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در جاده‌ها و ۵۳ پایگاه هوایی برای نوروز در نظر گرفته شده است. همچنین ۲ هواپیما برای ارائه خدمات پزشکی به مسافران در تهران و هرمزگان در نظر گرفته شده است که در طول شبانه‌روز به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

او نیز علاوه بر شماره ۱۱۵ اورژانس، شماره ۱۹۰ را برای دریافت شکایت مردمی در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام هاشم حسینی المدنی ـ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ـ با اشاره به آمادگی ۹۵ هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی در نوروز گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد، عضو رسمی جمعیت هستند و مابقی کاملا داوطلبانه فعالیت خواهند کرد.

به گفته او، ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه در سطح کشور در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی از امدادگران با کیف امدادی، پیاده و یا یا دوچرخه از نزدیک‌ترین مرکز به فرد مصدوم در نخستین دقایق مراجعه می‌کنند.

حسینی ادامه داد: سعی داریم خدمات‌مان را به ۳۰ کیلومتری شهرها ببریم و در کنار پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز خدمات رفاهی خود را برپا کنیم تا رانندگان در صورت نیاز دقایقی را در این مراکز استراحت کنند،‌ اما در این محدوده‌ها معمولا زیرساخت آب و برق وجود ندارد.

او همچنین به راه‌اندازی پویش «غرق نشویم» در تابستان امسال در استان‌های مازندران و گیلان اشاره کرد که به ترتیب میزان غرق‌شدگی در این استان‌ها را ۵۰ و ۷۰ درصد کاهش داد و از قصد این سازمان برای اجرای پویش مشابه در استان‌های جنوبی سخن گفت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین گفت: از عروسک‌های مدد و مهربان برای توجه مردم و تشویق آنها به توقف به منظور رفع خستگی و استراحت موقت استفاده می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد ـ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ـ نیز با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت کشور معمولا در نوروز انجام می‌دهد، به آسیب‌های نبود آمار یکپارچه از سفرها اشاره کرد و افزود: از مشکلات ما نداشتن آمار یکپارچه است. هر سال شاهدیم که هر استانی آمار مخصوص خود را می‌دهد و خود را پرسفر اعلام می‌کند.. ضمن اینکه با وجود ۴۵۰ شهر در کشور، اما سفرها همیشه بین هفت هشت استان توزیع شده است. در حالی که اگر آمار یکپارچه داشته باشیم می‌توانیم برای توزیع و مدیریت سفر برنامه‌ریزی کنیم.

او تاکید کرد: از نگرانی‌های ما تصادف‌های جاده‌ای است برای همین پیشنهاد می‌شود ایده‌هایی مثل ایجاد مراکز استراحت‌گاه‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده‌ها تقویت شود.

علی‌اکبر عرب عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در نوروز تمام تلاش‌ بر این است که مسافران برای تأمین بنزین و سوخت در سفر هیچ مشکلی نداشته باشند و به همین منظور تعدادی کارت مازاد برای جایگاه‌های سوخت پیش‌بینی شده است. با استان‌ هرمزگان هم برنامه ویژه‌ای داریم تا درباره تأمین سوخت شناورهای تفریحی مشکلی نداشته باشیم.

او همچنین با اشاره به توقف نفتکش‌ها در نوروز گذشته، گفت: سال‌های قبل موجودی انبار سوخت مناسب بود، اما امسال با توجه به وضعیت فرآورده‌های نفتی، حمل سوخت حالت تدارکاتی دارد و تردد جاده‌ای قطعا بیشتر خواهد بود و لازم است تدابیر ویژه‌ای درنظر گرفته شود تا سوخت‌رسانی با مشکل مواجه نشود.

عرب‌عامری با اشاره به مشکل تامین سوخت قایق‌های تفریحی، افزود: سال گذشته شیوه‌نامه‌ای برای تأمین سوخت قایق‌های تفریحی ارسال شد که ستاد قاچاق در این‌باره نظرهایی داشت که امیدواریم این شیوه‌نامه برای امسال حل مسأله شود.

او همچنین سامانه ۰۹۶۲۷ را برای پاسخگویی به مردم درباره سوخت اعلام کرد.

ضرغامی در این بخش نیز گفت: تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه در سفرهای هوایی و ریلی محدودیت‌هایی وجود دارد و آنچه برای مردم می‌ماند استفاده از امکانات جاده‌ای است، مسأله سوخت گردشگران را باید ویژه‌تر درنظر گرفت، چون مردم در نوروز سفر تفریحی و سرگرمی می‌روند و اگر در جاده بمانند، فضای مجازی هم هست، سریع اطلاع‌رسانی می‌کند که نوروز است و در جاده مانده‌اند، بنابراین باید تمهید ویژه درنظر گرفت که مردم به خاطر سوخت در جاده‌ها معطل نشوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تأمین سوخت قایق‌های گردشگری که مصوبه دولت بوده است، اظهار کرد: اجرای آن مصوبه به خاطر قاچاق سوخت با مشکلاتی مواجه شد، که البته به من اطلاع دادند در بوشهر، شناورها از سوخت یارانه‌ای استفاده می‌کنند. با این حال، گردشگری دریایی ما خیلی عقب‌ مانده است و شاید یک دلیل آن، مشکل سرمایه‌گذار در تأمین سوخت باشد.

محسن طباطبایی ـ مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۳ یک هزار و ۱۲۰ واگن و ۱۰۰ رام قطار مسافربری درنظر گرفته شده که که بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار صندلی در خدمت مسافران نوروزی می‌شود..

او یادآور شد که پیش فرو از هفتم تا نهم اسفندمان انجام شد و در این ۳ روز ۴۵ درصد بلیت‌های نوروزی به فروش رسیده است.

مهدی میزبان ـ معاون زیربنایی سازمان امور عشایر ـ گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ۸۰۰ چادر عشایر مستقر در مبادی ورودی شهرها خدمات دریافت کردند. همچنین بیش از ۴ میلیون نفر از مناطق عشایری بازدید کردند. با توجه به این آمار، امسال تعداد چادرها را افزایش خواهیم داد.

شهیاد آبنار ـ نماینده وزارت جهاد کشاورزی ـ با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی در این وزارتخانه برای تامین کالاها و نهاده‌های مورد نیاز افزود: کالاهای استانی برای عرضه در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را اعلام کرده‌ایم که در اختیار کارگروه ستاد تنظیم بازار قرار بگیرد.

او هماهنگی برای تسهیل و تسریع تردد کامیون‌های حامل اقلام ‌اساسی و نهاده دامی، هماهنگی وزارت کشور برای کشیک و تامین سهمیه آرد نانوایی‌ها، ترخیص ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای مانده در بنادر و ارسال به استان‌ها و تامین سوخت را ضروری دانست.

سامانه ۱۲۴ نیز برای نظارت و بازرسی گزارش‌های گران فروشی و احتکار اعلام شد.

الله‌مراد عفیفی‌پور ـ سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ـ از آمادگی شناورها برای جابه‌جایی مسافران از سرزمین اصلی به جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی و کیش و استقرار ۱۸۰ شناور برای امداد و نجات دریایی خبر داد.

به گفته او، در ۱۱ ماه‌ گذشته ۱۵ میلیون تردد دریایی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین، ۶ میلیون تردد انجام شود.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر تامین به‌موقع سوخت قایق‌های تفریخی، کنترل ترافیک‌خودروها در بنادری که حمل خودرو ‌می‌کنند (پل، آفتاب، چارک)، کنترل ترددهای غیرمجاز شناورهای غیرمجاز و مبادی غیرمجاز توسط نیروهای نظامی‌ و انتظامی و اعلام مبادی تفریحی دریایی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد.

سعید مقدم‌زاده‌ ـ مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش ـ از فعالیت ۶ هزار و ۴۰۷ واحد آموزشی، ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس‌ درس، ۴۰۵ اقامتگاه فرهنگیان و خانه‌ معلم، ۳۰۰ اردوگاه  و دانشگاه فرهنگیان و ۵۰ پردیس برای طرح اسکان نوروزی مسافران خبر داد و افزود: ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر به عنوان عوامل اجرای اسکان در نوروز هستند.

مقدم‌زاده ادامه داد: سال گذشته در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خورستان و یزد به ترتیب بیشترین پذیرش مسافر را داشتند که احتمالا آمار امسال همین گونه باشد.

او اضافه کرد: در شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم به دلیل تقارن نوروز و ماه رمضان، افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

مقدم‌زاده با اعلام سایت eskan.medu.ir برای رزرو اسکان نوروزی، یادآور شد: مراکز فرهنگی علاوه‌بر فرهنگیان، گردشگران را می‌پذیرند و محدودیتی وجود نداد.

به دنبال این اظهارات، مصطفی فاطمی ـ دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ متذکر شد که اسکان مدارس، برای مواقع اضطراری است و اولویت با اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. 

محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز از فعالیت یک هزار و ۷۰۰ دستگاه امداد خودرو برای نوروز خبر داد و نصب کانکس در ورودی شهرها با مجوز وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات به گردشگران را الزامی دانست.

او همچنین سامانه ۰۹۶۲۹ را برای معرفی و اطلاع‌رسانی خدمات و جاذبه‌های گردشگری و دریافت شکایت‌ها اعلام کرد و گفت: شماره ۱۴۲۳ پاسخگوی مسافران درباره امداد خودرو است.

حاجیان نماینده شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به مشکلات موجود، اظهار کرد: ظرفیت ناوگان هوایی متناسب با فرودگاه و مسافر نیست، با این شرایط، همزمانی با نوروز و زمستان تأخیرهای اجتناب‌ناپذیری را ایجاد می‌کند. ما در فرودگاه‌ها میزبان مسافران هستیم و اگر پرواز انجام نشود فشار آن روی فرودگاه است، درحالی‌که ارتباطی به ما ندارد.

در این میان  ضرغامی گفت: دقیقا به همین دلیل بارها تاکید کرده‌ام خدمات فرودگاه به گونه‌ای باشد که مسافر سرگرم شود، مثلا از مانیتورهای فرودگاه تصاویر بدون کلام مثل دوربین مخفی و طنز و یا «مستر بین» پخش شود. شاید بدترین ضربه به روحانیت آن باشد که مردم،‌ ایشان را در صفحه تلویزیون ببینند، درحالی‌که صدای آنها پخش نمی‌شود و فقط لب می‌زنند.  حالا من یک حرفی زدم که تام و جری پخش کنند، اما عده‌ای به شوخی گرفتند. این‌ها موارد ساده‌ای است که می‌توان در فرودگاه رعایت کرد، ولی عموما به آن توجهی ندارند.

نمانیده شرکت فرودگاه‌ها سپس گفت که این موارد پیشنهادهای خوبی است، ولی با وجود دستگاه‌های ناظر عملا امکان این کار وجود ندارد.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در پایان گفت که این گزارش‌ها را در جلسه هیأت دولت مطرح می‌کند تا تاکیدهای لازم به دستگاه‌های دخیل در سفر صورت گیرد و توجه ویژه‌ای بر مصوبه‌ها و دستورها شود.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    امینی که بین معلمان و بانکها هستند ،خیانت در امانت میکنند و امین نیستند و اقساط کم شده از فیش ،را با تاخیر دو ماه ،به بانک پرداخت میکنند

    بیشتر رتبه اعتبلری معلمان از A ,,به Dتغییر کرده و به مرور که برای وام مراجعه میکنند میفهمند

    امینی که بین اموزش پرورش و بانک قرار داده شده ،،خیانت در امانت میکنند و اقساط معلمان را بلافاصله سربرج از حقوق کم میشود را تا دو ماه پرداخت نمیکنند
    پولی از حقوق سر ماه دقیق کم شده ،کدام حساب میخوابد که به حساب بدهی وان معلمان نمینشیند

    اموزش پرورش شهرستانی که با وجود اینکه بانک ملت یک قسط خودش جلو جلو از وام کم کرده ،،،باز با تاخیر دو ماه وام ها به بانک پرداخت کننده وام میپردازد ،اگه اسمش دزدی نیست ،پس چی هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها