|
کدخبر: 322143

بازار خودرو / خودرو سازی / لوازم یدکی

بازداشت مالک عظام خودرو اعلام شد + جزئیات

عباس ایروانی در تاریخ دهم اسفند ماه ۱۳۳۵ در منطقه تهران، در میدان اعدام (معروف به محمدیه امروزی)، در کوچه شاه‌نمازخوان به دنیا آمد. او دوران تحصیل ابتدایی خود را در مدرسه شریعت و دوران دبیرستان را در مدرسه جعفری گذراند. در سال ۱۳۵۳، تحصیلات خود را به پایان رساند و تا سال ۱۳۵۶ به عنوان سرباز خدمت نمود. در سال ۱۳۵۸، عباس ایروانی ازدواج کرد و این ازدواج به دوشهارهٔ چهار فرزند منجر شد.

اقتصاد بازداشت مالک عظام خودرو اعلام شد + جزئیات

عباس ایروانی، مدیر سابق شرکت عظام متهم به رانت‌خواری در صنعت خودروسازی و قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده است.او اخیرا بازداشت شده است.

عباس‌ایروانی در سال ۱۳۵۲ نخستین مغازه خود را در بازار و در راسته قفل و لولا می‌خرد، اما فعالیت او در صنعت خودرو به سال ۱۳۶۵ و تاسیس نخستین شرکتش به نام «پارس نهال» آغاز می‌شود که این شرکت بعدها به نام «پایانهال» تغییر نام داد. وی فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید داخلی با آغاز به کار کارخانه پیستون ایران در سال ۱۳۷۲ و شرکت فرآوری و ساخت در سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۴ گروه عظام را بنا نهاد.

عباس-ایروانی۱

او در بخشی از زندگی نامه خود ادعا کرده که با پرفسور سمیعی ارتباط دوستانه و رفاقت دیرینه‌ای داشته است و مرکز تحقیقات و نوآوری مغز و اعصاب را در منطقه ۲۲ تهران به مبلغ ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خریداری کرده است.

او در بحبوحه جنگ ایران و عراق به کار سامان دهی کمک‌های مردمی در غرب کشور پرداخت و به سمت تولید لوازم و قطعات خودرو رفت و توانست کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.پس از آنکه ایروانی وارد بحث تولید لوازم و قطعات موتورسیکلت شد نمایندگی پیستون کالمن آلمان را دریافت کرد و پس از این پروژه دیگر با دولت وارد همکاری نشد.ایروانی جز فعالیت‌های اقتصادی دستی هم در بخش هنری داشته است و در چهارمین دوره حراج تهران اقداماتی انجام داده است.

بر اساس اظهارات ایروانی پای او به حوزه گردشگری هم باز شده و بزرگترین «پارک آبی موضوعی رو باز ایران» (پارک آبی اوشن کیش) را در جزیره کیش راه اندازی کرد و به دنبال تجهیز آن همانند دیزنی، اما با شیوه ایرانی برآمد. همچنین وی مدعی شده که سرای عامری‌های کاشان را هم مرمت و بازسازی کرده است. وبسایت ایروانی در ادعای دیگری نوشته که او پروژه یک هزار و یک شهر را هم برای میزبانی از ۳۰/۰۰۰ نفر راه اندازی کرده است.

گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. شرکت‌های عضو گروه در تهران و استان‌های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت مادر نیز با نام «گروه قطعات خودرو عظام» ثبت و در تهران مستقر است.

اتهام به فساد اقتصادی

اسفندماه ۱۳۹۸ بود که رسانه ها از آغاز دور جدید رسیدگی به فعالیت های گروه عظام در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی خبر دادند.

در پرونده اولیه، عباس ایروانی به قاچاق ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار قعطات خودرو و پرداخت رشوه ی حدوداً ۳۰ میلیون تومانی متهم شده بود و در پرونده بعدی، اتهامات بانکی و معوقات و بدهی مالیاتی وی، مورد رسیدگی قرار گرفت. دیگر اتهامات او رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم بود. پیش از این ارزش بدهی او که در حوزه گردشگری، امور خیریه و بازسازی اماکن مذهبی هم حضور داشت.

در پرونده‌ی دوم، ایروانی به «مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی وارزی از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه‌ی بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی» متهم شد.

 

منبع: عرشه آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    در هر جای دنیا این همه کار میکرد تشویق م یشد.نظام اداری ایران مشکل داره .الوده ات میکنند وبعد میگیرنت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها