|
کدخبر: 321852

لوازم یدکی / قیمت روغن گیربکس / باززار خودرو

قیمت انواع روغن گیر بکس / گرانی در راه است ؟

در اینجا، قصد داریم قیمت‌های جدید برخی از انواع روغن گیربکس خودرو در بازار را بررسی کنیم.

اقتصاد قیمت انواع روغن گیر بکس / گرانی در راه است ؟

روغن گیربکس یک سیال است که قطعات متحرک داخل گیربکس را روغن کاری می‌کند و مانع از اصطکاک آنها می‌شود. یکی از وظایف این روغن در گیربکس‌های اتوماتیک انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده و دیگری خنک کردن گیربکس است.  روغن مورد استفاده در گیربکس دستی و خودکار با یکدیگر تفاوت دارند. روغن‌های ATFبرای جعبه‌ دنده‌های خودکار استفاده می‌شود. روغن‌ MTF نیز برای گیربکس دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن روغن دنده یا واسکازین می‌گویند.

زمان تعویض روغن گیربکس و تمام اطلاعات مرتبط با آن در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است. به طور معمول روغن گیربکس جعبه دنده اتوماتیک در حالت عادی باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شود البته اگر خودرو در شرایط سخت و تحت فشار قرار گرفته باشد این عدد به ۳۰ هزار کیلومتر تقلیل پیدا می‌کند.

زمان تعویض روغن گیربکس خودرو برای خودروهای اتوماتیک هر ۶۰ هزار کیلومتر یکبار است که این عدد در برخی از خودروها به ۱۰۰ هزار کیلومتر نیز می‌رسد. تعویض روغن گیربکس زودتر از زمان مشخص شده ایرادی ندارد بلکه به سلامت جعبه دنده نیز کمک می‌کند.

روغن گیربکس یکی از اجزای مهم در سیستم گیربکس خودرو است. وظیفه اصلی روغن گیربکس، حفظ لغزش صحیح بین قطعات درون گیربکس و کاهش سایش و فرسایش آنهاست. همچنین، روغن گیربکس برای خنک‌کردن و ضداکسیدانی قطعات درونی گیربکس نیز استفاده می‌شود.

حال در این گزارش قصد داریم قیمت جدید انواع مدل‌های روغن گیربکس باکیفیت خودرو در بازار را بررسی و به شما معرفی کنیم.

 

مدل قیمت

روغن گیربکس خودرو آترود مدل ۷۵w۸۰ Sento حجم ۲.۵ لیتر

۴۳۹,۲۳۰

تومان

روغن گیربکس خودرو کاسپین مدل Gl۴ ۸۵W۹۰ حجم ۹۵۰ میلی‌ لیتر

۱۲۵,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس خودرو لوبریفنت کانادا مدل SAE ۷۵W-۸۰ حجم ۱ لیتر

۱۵۹,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس خودرو آدینول مدل ATF XN۶حجم ۱ لیتر

۶۲۰,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس خودرو آیسین مدل AFW-PLUS ظرفیت ۴ لیتر

۲,۴۱۱,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس بهتام مدل RT ۷۵W۸۰ حجم ۱ لیتر

۲۴۰,۰۰۰

تومان

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و پایگاه خبری گسترش نیوز هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.

 

 

منبع: تیتیر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها