|
کدخبر: 321997

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

صعود پر قدرت در بورس / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه، شاخص کل بورس تهران یک افزایش قابل توجه را تجربه کرد و به سطح ۲,۱۷۲,۲۲۶ واحد رسید. این افزایش بیش از ۳۲ هزار واحد بود. همچنین، ارزش کلی بازار بورس نیز نسبتاً افزایش یافت.

اقتصاد صعود پر قدرت در بورس / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز درآمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این روند ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند اخبار اقتصادی مثبت، رشد شرکت‌ها، یا تقاضای بالا از سهام باشد. این اطلاعات نشان می‌دهد که در روز ۱۵ اسفند ماه، بازار سرمایه در بورس ایران در حال رشد و رونق بود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳۰ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، شپنا، شبندر، شتران، تاپیکو، وغدیر و شپدیس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۹۷۱ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۵۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۳۵۹.۹۹۳.۹۱۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۱,۶۷۳.۰۶۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۴.۰۴۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، هرمز، آریا، فزر، آریان، شاوان و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

 وزیر اقتصاد: کارآمد شدن نظام تامین مالی و عدالت اقتصادی در برنامه هفتم توسعه یکی از اهداف راهبردی و ویژه است.

دبیر شورای عالی بورس: در راستای کمک به مدیریت نقدینگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، شورای عالی بورس نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت را از حداقل ۲۵ درصد به حداقل ۲۰ درصد تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ کاهش داد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن به‌روزرسانی زیرساخت‌های تولید و دارایی شرکت‌ها بر روند تامین مالی این واحدها تاثیر مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، ۲ صکوک به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از طریق بورس تهران از روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهد شد.

 ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه

مرتضی افقه، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در یادداشتی درباره «ضرورت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه» نوشت: مناسب‌ترین و سالم‌ترین چرخه برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه می‌گذرد و اگر بسترها برای این موضوع مهم، فراهم شود، اقتصاد کشور در مسیر درست قرار می‌گیرد.

 ادامه رایزنی‌ها برای دریافت سود سهام عدالت از ناشران

محمد باغستانی گفت: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته، همچنان ۹ شرکت‌ سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های این شرکت واریز نکرده‌اند.

سپرده‌گذاری مرکزی آخرین مکاتبات و رایزنی‌های خود را با این ۹ شرکت انجام داده تا بتوان هرچه سریع‌تر با دریافت سودها، محاسبات و اقدامات لازم را برای پرداخت سود مشمولان سهام عدالت انجام دهد.

  • ناشناس ارسالی در

    اواسط اردیبهشت ماه سال جاری که دلار بود ه ۴۲ هزار تومان ، سکه‌ بوده ۲۸ میلیون تو مان و پراید بوده ۳۲۰ میلیون تومان ، شاخص کل بورس بوده ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد . اکنون که دلار رسیده به ۶۱ هزار تومان ، سکه‌ رسیده به ۳۶ میلیون تومان ،پراید رس یده به ۴۵۰ میلیون تومان ، شاخص کل رسیده به ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد . عجب رشدی داشته ؟!!!!!!!!!
    عجب سودی نصیب سر مایه گذاران بازار سرمایه شده !!!!!!
    نکنه عشقی و خاندوزی هم مانند شما فکر م ی کنند که بورس بعد از گذشت ۳ سال هنوز دا ره درجا میزنه و حول عدد ۲ میلیون واحدی س ال ۹۹ می چرخد ؟!!!!!!!!؟
    با دلار ۶ ۲ هزار تومانی ، سکه‌ ی ۳۶ میلیون تومانی و پراید ۴۵۰ میلیون تومانی ، شاخص کل بور س باید دقیقا" روی عدد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار گرفته باشه .
    امروز درسته که حدود ۳۰ هزار واحد مثبت ب وده ولی اکثر نماد ها قرمز و یا صفر بود ه . این نشان از سوء مدیریت خاندوزی و ع شقی و در راءس آنها ابراهیم رئیسی هست ند که قول درست کردن یک هفته ای بورس را ب ه سهامداران داد و بعد از گذشت حدود ۳۵ م اه ، نه تنها بورس را درست نکردند ، بلکه آن را بطور کلی نابود کردند و تو این ممل کت خراب شده حتی یک نفر از ایشان یا از خ اندوزی بی کفایت و نالایق و یا از عشقی که با حقوقی ها و رانت خواران هم کاسه و ه م آخور شده و بورس را نابود کرده علت سقوط و نابودی بورس را سوال نکرده و نمی کنن د !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • احسان ارسالی در

    بورس ایران جز یه رانت عالی برای خواص و کوره پول سوزی برای عوام نیست!

  • ناشناس ارسالی در

    والاتاسال دیگم مثبت بشه انقدرتوضرریم که نگو دوروزمثبت شده همه کارشناسان نظر میدن ،،

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اگه بی هدف شاخص بالا بره که این باز م یک نوع دزدی نماد باید رشد کنه نه شاخص مردم خر فررز حساب نکنید ۳سال پول مردم بو لوکه کردی بس نیست انشاالله به درداین ملت گرفتار بشوید

  • رضا ارسالی در

    مردشور بورس رو ببره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها