|
کدخبر: 320805

وضعیت بورس/ بازار سرمایه/ سهامداران

بورس در مدار صعود / امروز در بازارسرمایه چه خبر بود؟

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، شاخص کل بورس تهران با یک رشد بیش از ۴ هزار واحد به سطح ۲,۰۶۴,۷۴۳ واحد رسید و ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این افزایش نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به دلیل رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد بورس در مدار صعود / امروز در بازارسرمایه چه خبر بود؟

در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام‌ها در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز در آمدند. رنگ سبز در نمادها نشانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک به ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، وبملت، شپنا، وامید، بوعلی، سدشت و شتران تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۱۳۷۱ واحدی به ۷۲۲ هزار و ۷۴۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۶۸۱,۹۸۱.۷۱۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۰,۸۷۴.۷۹۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۶۰۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، آریا، غصینو، مادیرا، خاور، انتخاب و حگهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: باید زمینه توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش از سوی صنایع پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد تا با تنوع تولید گریدهای جدید نیاز بخش‌های مختلف صنایع پایین‌دستی تأمین شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از لغو عرضه‌های اولیه و همچنین لغو الزام ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار: دیوان عدالت اداری، صلاحیت هیأت انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار در رسیدگی بدوی به تخلفات مدیران بورس‌ها و تشکل‌های خود انتظام را تایید کرد و آن را مغایر با قانون ندانست.

براساس آمار معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، روند مقدار تولید صنعت خودرو و ساخت قطعات براساس تعداد دستگاه، نشان‌ از  کاهش ۱۱% میزان تولید صنعت خودرو و ساخت قطعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، که از جمله دلایل آن می‌توان به کاهش میزان تولید، تامین به موقع ارز جهت تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز شرکت اشاره کرد.

روز گذشته ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان از سوی جمعی از مقامات ارشد بازار سرمایه و جمعی از اساتید مالی رونمایی شد.

روز گذشته ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ نماد سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در بازار توافقی فرابورس درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران این شرکت به پایان برسد.

تضمین آینده صندوق توسعه ملی با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان با بیان این که صندوق توسعه ملی اهداف فرانسلی دارد و باید منابع مالی خود را در بازارها و صنایع مختلف سرمایه‌گذاری کند، بیان داشت: پذیرش صندوق پروژه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های جسورانه در بازار سرمایه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سهام باشد.

 ناشران اوراق بهادار باید گزارش تفسیری مدیریت را مطابق نمونه سازمان تهیه و منتشر کنند

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به این‌ که نمونه گزارش تفسیری مدیریت مطابق با مقررات و مصوبات سازمان بورس تهیه و این نمونه در اول مردادماه سال جاری برای ناشران و موسسات حسابرسی ابلاغ شد، اظهار داشت: ناشران اوراق بهادار باید در مجامع پیش‌رو گزارش تفسیری مدیریت و گزارش فعالیت هیات مدیره مجمع را مطابق نمونه‌ای که سازمان ابلاغ کرده، تهیه و منتشر کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    خودتان را به نفهمی نزنید . بورس یک روز ح داقل ۱۸ هزار واحد قرمز و منفی شد. شما حساب کنید باید حداقل ۴ روز اینگونه سبز و مثبت بشه تا بتواند اون ۱۸ هزار واحد قرمز و منفی را جبران کند و تازه بشه سر به سر . خخخخخخ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها