|
کدخبر: 321387

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس در ریزش / خبرهای مهم در بازار سرمایه را بخوانید

در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲،۰۴۵،۷۵۱ واحد رسید. این عدد نشان دهنده افت بیش از ۴ هزار واحد در مقایسه با روز قبل است، که منجر به کاهش قابل توجهی در ارزش کل بازار شد.

اقتصاد بورس در ریزش / خبرهای مهم در بازار سرمایه را بخوانید

در تاریخ ۸ اسفند ماه، بازار بورس تهران با کاهش قیمت‌ها در شاخص کل مواجه بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این موضوع منجر به تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و به این ترتیب نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. احتمالاً این وضعیت ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۲ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند تاپیکو، سدشت، شپنا، وپارس، خودرو، شبندر و وبملت تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۸ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۳۲۴۳ واحدی به ۷۰۹ هزار و ۲۲۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۹۸۲,۴۹۶.۸۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۳,۰۵۲.۶۵۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۲۵۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، انتخاب، وسپهر، آریا، غصینو، مادیرا و حسینا هستند.

نمادهای-بورس

خبرهای مهم بورسی در ۸ اسفند ۱۴۰۲

 کارشناس بازار سرمایه: اصلاح حد نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت موجب می‌شود تا نرخ‌های این صندوق‌ها مطمئن‌تر شود و از سوی دیگر نیز اطمینان خاطر سهامداران را نیز به منظور سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها افزایش یابد.

 کارشناس بازارهای مالی: زمانی که استراتژی سیاست گذاران بصورت شفاف در اقتصاد یک کشور مشخص شود، سرمایه‌گذاران رفتار سرمایه‌گذاری خود را با نوسان‌گیری از بازارهای مختلف به سوی سرمایه‌گذاری بلندمدت و پایدار تغییر می‌دهند.

 ۴۰ متقاضی برتر نخستین رویداد «کشف باگ جایزه‌دار» که به مرحله دوم راه یافتند از روز گذشته ۷ اسفند ۱۴۰۲ به مدت سه روز به صورت حضوری در محل سازمان بورس و اوارق بهادار به منظور کشف باگ‌های سامانه‌ها رقابت خود را آغاز کردند.

نظارت بر اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی عاملی مهم در رعایت حقوق سهامداران

سید مصطفی علوی در یادداشتی برای «سنا» نوشت: رعایت حقوق سهامداران به خصوص سهامداران خرد و همچنین سایر ذینفعان در گرو نظارت دقیق و اثر بخش تمامی قوانین و مقررات بخصوص دستورالعمل حاکمیت شرکتی است و بدون نظارت بر اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی نمی‌توان انتظار اثربخشی آن را داشت.

حفظ منافع سهامداران با اجرای حاکمیت شرکتی/ صنعت فولاد با تجدید ارزیابی دارایی‌ توسعه می‌یابد

محمد یاسر طیب‌نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه  گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌ها، در آینده موجب توسعه و افزایش سودآوری صنعت فولاد کشور می‌شود. دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و پیشگیری از وقوع تخلفات تصویب شد.

اعلام آخرین وضعیت پذیرش ایران خودرو و سایپا در بورس/ مکاتبه سازمان بورس با خودروسازها برای واگذاری سهام تودلی

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین وضعیت پذیرش شرکت های ایران خودرو و سایپا در بورس تهران و واگذاری سهام شرکت های تودلی توضیحاتی ارایه کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها